خبر فوری رئیس سازمان استاندارد درباره واردات خودرو

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: شرایط برای واردات خودرو به نحوی رقم خورده که میلیون‌ها خودرو می‌تواند فوراً وارد کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری جایزه ملی کیفیت از برگزاری سومین جلسه شورای عالی استاندارد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این جلسه امروز با هشت صورت جلسه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود. در دو جلسه قبلی نیز ۲۲ دستور جلسه داشتیم که ۸۹ درصد آن محقق شده است.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع تسهیل‌گری در واردات و صادرات گفت: بسته‌ای به عنوان بهار خدمت در فروردین امسال در اجلاسیه مدیران دولت در سالن اجلاس رونمایی شد که بر اساس آن دستگاه‌ها مکلف به تسهیل‌گرید در حوزه خود شدند. بنابراین سازمان ملی استاندارد طی ۴۵ روز کاری بر این موضوع تمرکز کرد تا بسته تدوین شود و براساس آن تسهیل‌گری در خصوص واردات و صادرات نیز انجام شود. بر اساس این بسته اکنون شرایط برای واردات خودرو به نحوی رقم خورده که میلیون‌ها خودرو می‌تواند فوراً وارد کشور شود و این موضوع در واقع تسهیل‌گری واردات است.

وی افزود: این شرایط در ماه‌های گذشته امکان نداشت و سازمان ملی استاندارد برای شکستن بازار انحصاری خودرو تلاش خود را انجام داده و بر اساس تسهیل‌گری واردات میلیون‌ها خودرو می‌تواند به کشور انجام شود.

اسلام پناه همچنین درباره برگزاری جایزه ملی کیفیت گفت: تاکنون مدل بومی برای جایزه ملی کیفیت نداشتیم و بنابراین سازو کار بومی‌سازی جایزه ملی کیفیت راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران با مشارکت شرکت‌های برتر در روز دوشنبه (۲۶ تیر) با حضور معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و گفت: در حال حاضر ایران عضو موسسه اندازه‌شناسی و استانداردسازی کشورهای اسلامی (اسمیک) است که ۵۷ کشور در آن عضویت دارند. عضویت در هیئت مدیره اسمیک کمک کرد تا گفتمان‌ها درخصوص این جایزه در بین این کشورها شکل بگیرد.

وی افزود: دبیر کل اسمیک نیز در این مراسم حضور خواهد داشت. در رابطه با جایزه با حدود ۲۰ کشور از جهان اسلام نیز صحبت شده و از این ایده نیز استقبال شده، اما هنوز بحث تبلیغ دریافت هزینه از آن‌ها مطرح نشده است. در اصل امسال به کشورهای جهان اسلام برای حضور در این رویداد فشار نیاوردیم که بتوانیم آن را ترویج کنیم. بنابراین برای سال جاری فقط شرکت‌های ایرانی برای دریافت جایزه اقدام کرده‌اند.

اسلام‌پناه با بیان اینکه به شرکت‌ها و بنگاه‌های برنده در این جایزه، سه نوع گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار یک تا چهار ستاره اعطا می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. همچنین ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد عبور کرده و ارزیابی شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا جایزه ملی کیفیت ایران تبدیل به جایزه کیفیت جهان اسلام شده؟ گفت: عمده تجارت ایران با کشورهای اسلامی است. در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد صادرات کالایی (نه خام) از ایران به کشورهای جهان اسلام و منطقه صادر می‌شود که با آن‌ها ایدئولوژی و باور مشترک داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه بازار حلال نیز بازار کشورهای مسلمان است، گفت: البته در سال‌های اخیر برخی کشورهای غیر مسلمان نیز به این بازار رجوع کرده‌اند.

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 44896

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha