۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 44496
روز طلایی بیت کوین!

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در ۱۳ ماه گذشته از محدوده ۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار عبور کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین با عبور از محدوده ۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین درجریان معاملات ۲۴ ساعت اخیر بازار ارز دیجیتال برای اولین بار از خرداد پارسال تا ۳۱ هزار و ۳۴۲ دلار بالا رفت و همزمان تسلط آن به کل بازار ارز دیجیتال به حدود ۵۰ درصد ارتقا پیدا کرد. از این نظر رهبر بازار در بهترین فرم از اردیبهشت ۱۴۰۰ قرار دارد. در همین ۲۴ ساعت با تزریق ۱۷ میلیارد دلار به بازار ارز دیجیتال، حجم کل معاملات از یک تریلیون و ۲۶۰ هزار دلار عبور کرد و این بیشترین ارزش بازار از ۱۵ اردیبهشت است. اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال مهم دنیا روی قله ۶۰ روزه خودش ایستاد و به‌برکت بیت‌کوین ۳۱ هزار دلاری، آلت‌کوین‌ها هم هوس رکوردشکنی به‌سرشان زد.

شماره یک| بیت‌کوین در بالاترین سطح از خرداد ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی به‌شکل لحظه‌ای تا ۳۱ هزار و ۳۴۲ دلار بالا رفته است. این بیشترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین از ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ تا امروز است. در این مدت بیت‌کوین به‌عنوان رهبر بازار ارز دیجیتال تجربه سقوط تا کانال ۱۵ هزار دلار را داشته، اما الان با حضور در محدوده ۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار به بالاترین سطح در ۱۴ ماه گذشته رسیده است. بیت‌کوین با احتساب نرخ تقریبا ۵۰ هزار تومانی تتر، برای معامله‌گران ایرانی بازار ارز دیجیتال معادل یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان ارزش دارد. البته بیت‌کوین همزمان با نگارش این خبر حول‌وحوش ۳۱ هزار دلار ارزش داشت.

شماره دو| تسلط بیت‌کوین به نیمی از بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد. حجم کل معاملات بیت‌کوین به حدود ۶۱۰ میلیارد دلار نزدیک شده و از آن طرف ارزش کل بازار ارز دیجیتال قریب یک تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. به‌این ترتیب تسلط بیت‌کوین به بازار ارز دیجیتال به‌طور دقیق‌تر معادل ۴۹ درصد است و از این جهت سردمدار بازار ارز دیجیتال در بهترین وضعیت از اردیبهشت ۱۴۰۰ قرار دارد. آذر پارسال که بیت‌کوین تا محدوده ۱۵ هزار دلار سقوط کرد، سهم آن از معاملات بازار به ۳۵ درصد رسیده بود.

شماره سه| ارزش بازار ارز دیجیتال در بالاترین سطح از اردیبهشت

بیت‌کوین در بالاترین سطح خودش از خرداد پارسال قرار دارد و حالا همزمان ارزش کل بازار ارز دیجیتال به بالاترین رقم از فروردین امسال رسیده است. درحال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال یک تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود. رقمی که باعث می‌شود حجم کل معاملات بازار در بالاترین سطح از روز ۲۳ آوریل ۲۰۲۳ یعنی ۳۰ فروردین امسال قرار بگیرد. در همین بازه ۷۰ روزه‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، شاهد سقوط بیت‌کوین تا کانال ۲۴ هزار دلار بودیم و اتفاقا در همان روزها ارزش کل بازار به پایین‌ترین سطح در این دوره یعنی یک تریلیون و ۶۰ میلیارد دلار تنزل پیدا کرد.

شماره چهار| اتریوم روی قله ۶۰ روزه

اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر دنیا روی قله دوماهه ایستاده است. همزمان با اوضاع خوب بیت‌کوین، قیمت لحظه‌ای اتریوم در شبانه‌روز گذشته تا هزار و ۹۷۱ دلار یعنی چیزی نزدیک ۹۹ میلیون تومان بالا رفته است. نمودار اتریوم نشان می‌دهد این عدد را باید بالاترین قیمت آن از نیمه اردیبهشت امسال بدانیم. در همین دوماه و به‌طور دقیق‌تر روز ۲۵ خرداد قیمت اتریوم تا سطح هزار و ۶۳۰ دلار پایین رفته، اما درحال حاضر در بهترین شرایط ظرف ۶۰ روز گذشته قرار دارد. اتریوم با سهم تقریبا ۱۸ درصدی از کل معاملات بازار ارز دیجیتال بعد از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست. فقط در ۲۴ ساعت قبلی بابت اتریوم چیزی نزدیک هفت میلیارد دلار توسط تریدرهای دنیا ردوبدل شده و درحال حاضر ارزش کل بازار آن حول‌وحوش ۲۳۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

شماره پنج| آلت‌کوین‌ها در بهترین وضعیت ماهانه

دوج‌کوین ۰.۰۷۱ دلار یعنی چیزی نزدیک سه هزار و ۵۰۰ تومان ارزش دارد. یعنی دوج‌کوین که از نظر تسلط به بازار فعلا هشتمین ارز دیجیتال برتر دنیاست، توانسته در بالاترین ارتفاع خودش از نیمه خرداد قرار بگیرد. ترون یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر فعلی است و در ۲۴ ساعت اخیر محدوده ۰.۰۷۸ دلار (به‌پول خودمان تقریبا سه هزار و ۹۰۰ تومان) را لمس کرده که بیشترین ارزش آن در یک ماه گذشته محسوب می‌شود. رقم ۰.۷۱۸ دلاری پالیگان که برای تریدهای ایرانی به‌معنی ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان است، بیشترین ارزش آن از ۲۰ خرداد امسال به‌حساب می‌آید. پالیگان یا همان MATIC چیزی نزدیک نیم‌درصد از کل بازار را دراختیار دارد و کاردانو که با سهم هشت‌دهم درصدی از بازار از این نظر هفتمین ارز دیجیتال برتر است، در بالاترین ارتفاع از ۲۰ خرداد ایستاده است. کاردانو درحال حاضر حوالی محدوده ۰.۳ دلار معامله می‌شود و در یک ماه اخیر سابقه سقوط تا ۰.۲۲ دلار را داشته است.

۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 44496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha