هشدار؛ این سه استان در معرض آب‌گرفتگی قرار دارند + جزئیات

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در سه استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و مناطق مرکزی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز (۶ تیر) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک رخ می‌دهد. بارش در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق هرمزگان شدت خواهد داشت و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه (۷ تیر) در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به‌ویژه در بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد. در این مدت در شرق به‌ویژه منطقه زابل و مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: چهارشنبه دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا شنبه (۱۰ تیر) دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۷ تیر) کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه( ۸ تیر) کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 44200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha