فینال تورنمنت کافا ؛ پخش زنده مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان ؛ امـــــروز ساعت ۱۹+ فیلم خلاصه بازی و نتیجه نهایی

تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان امروز (سه‌شنبه) در فینال این رقابت‌ها از ساعت ۱۹ در جام کافا (فدراسیون آسیای مرکزی) در ورزشگاه «دولن امرزاکوف» در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کشورمان یک بر صفر به برتری رسید. .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را برای فینال تورنمنت کافا آماده می‌کند که باید در این بازی به مصاف تیم ملی ازبکستان برود. قطعا امیر قلعه‌نویی که اولین تورنمنت خود در دوره جدید حضورش در تیم ملی را تجربه می‌کند به دنبال آن است تا با پیروزی در بازی روز سه شنبه ۳۰ خرداد و کسب جام به استقبال اربکستان رفت و نهایتا یک بر صفر پیروز شد/


فیلم خلاصه بازی را ببینید:




سایت های داخلی پیشتر ساعت بازی را ۱۸ اعلام کردند که ساعت صحیح بازی ۱۹ می باشد.

لینک پخش زنده بازی ایران و ازبکستان امروز

* صدرنشینی قاطعانه دو تیم

مسابقات کافا در دو گروه برگزار شد و تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به لطف صدرنشینی در گروه خود فینالیست رقابت‌ها شدند. ایران که مسیر سختی در پیش نداشت توانست به ترتیب مقابل افغانستان و قرقیزستان با نتایج ۶ بر ۱ و ۵ بر ۱ پیروز شود اما ازبکستان که کارش کمی سخت‌تر بود در گروه عمان، تاجیکستان و ترکمنستان قرار گرفت.

تیم تحت هدایت کاتانچ در همان بازی اول با پیروزی ۳ بر صفر مقابل عمان نیمی از مسیر صعود را طی کرد. آنها در ادامه ترکمنستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادند و در بازی پایانی مرحله گروهی در شرایطی که بسیاری از نفرات اصلی‌اش را از ابتدا در اختیار نداشتند توانستند ۵ بر یک تاجیکستان را شکست دهند.

* برتری مطلق آماری برای ایران

تیم های ملی ایران و ازبکستان تا پیش از این ۱۱ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این بین ۵ مصاف در قالب دیدار دوستانه انجام شده است. ۹ برد برای ایران و تنها یک برد برای ازبکستان از برتری همیشگی ملی پوشان ایران مقابل حریف خود در فینال کافا حکایت دارد.

جالب است بدانید تنها برد ازبکستان به مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد. جایی که شاگردان کی‌روش در بازی رفت با خوش اقبالی محض میزبان را یک بر صفر بردند اما در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی به شکلی ناباورانه نتیجه را واگذار کردند.

* حریف خوش‌یمن

مصاف با ازبکستان همیشه برای ایرانی‌ها خوش‌یمن بوده است. پرگل ترین برد مقابل این تیم در همان اولین مصاف رقم خورد و تیم ایران با نتیجه ۴ بر صفر در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به پیروزی رسید. از آن مهمتر اما دو پیروزی رفت و برگشت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که با برد ۲ بر صفر شاگردان کی‌روش مقابل این تیم در تهران، صعود زودهنگام ایران به جام جهانی روسیه رقم خورد.

حالا هم اگر همه چیز طبق انتظارات پیش برود تیم ملی ایران می‌تواند با پیروزی در فینال کافا قهرمان این مسابقات شود که شیرین بودن مصاف با ازبکستان برای فوتبال دوستان ایرانی بیش از پیش شود.

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 43923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha