انتقاد تند قهرمان جهان از تصمیم عجیب دبیر؛ کشتی ایران را ذلیل کردند!

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان گفت: برای تیم ملی انتخاب مربی روس برای کشتی آزاد کشورمان واقعا جای تأسف دارد، در طول تاریخ سابقه نداشته است که یک کشتی گیر روسی به عنوان مربی تیم های ملی ما حضور داشته باشد. اما صحبت اینجاست که مگر می‌شود یک فرد دانشگاه شاگرد یک فرد کلاس ششم ابتدایی شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجشنبه هفته گذشته بود که با پیشنهاد پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و موافقت فدراسیون کشتی، ماگومد عیسی حاجی اف دارنده مدال نقره جهان از روسیه به عنوان مربی این تیم کشتی آزاد منصوب شد. این انتخاب واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: برای تیم ملی انتخاب مربی روس برای کشتی آزاد کشورمان واقعا جای تأسف دارد، در طول تاریخ سابقه نداشته است که یک کشتی گیر روسی به عنوان مربی تیم های ملی ما حضور داشته باشد. اما صحبت اینجاست که مگر می‌شود یک فرد دانشگاه شاگرد یک فرد کلاس ششم ابتدایی شود؟ حاجی اف نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد اما پژمان درستکار چه؟ به نظرم این اتفاق یک فاجعه است، چرا که ما در طول تاریخ مربیان خوبی داشتیم و امروز هم مربیانی داریم که در سطح یک جهان هستند و می‌توانند بیایند و تیم را جمع کنند. انتخاب مربی روس بدترین خبری بود که در زندگیم شنیدم، یعنی آنقدر ما ذلیل شدیم که یک مربی روس بیاید و در تیم ملی کشتی آزاد ما کار کند.

* باید به حال کشتی آزاد ایران گریست

وی افزود: شما فکر می‌کنید این اتفاق کمکی به ما می‌کند، مایی که صاحب سبک در کشتی هستیم و قهرمانان جهان و المپیک زیادی را هم داشتیم و داریم. واقعا باید بشینیم به حال کشتی آزاد ایران گریه کنیم، مربیان ایرانی آنقدر به درد نخور شده‌اند که مربی روس برای تیم کشتی آزاد بیاوریم؟ چنته کشتی ایران خالی نیست که بخواهند این چنین رفتار کنند و یک مربی روسی برای تیم ملی انتخاب شود. متأسفم از این اتفاقی که برای تیم ملی کشتی افتاده است.

* درباره مربی روس به درستکار گفته‌اند تو پیشنهاد بده ما قبول می‌کنیم!

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در خصوص اینکه فدراسیون اعلام کرده است مربی روس با پیشنهاد درستکار به تیم ملی آمده است گفت: درست است پژمان درستکار پیشنهاد داده اما در این میان فدراسیون هم قبول کرده است. در واقع به درستکار گفته‌اند تو پیشنهاد بده ما قبول می‌کنیم! ما مگر بچه هستیم که گول بخوریم؟ فدراسیون اگر می‌خواست حرفی را گوش کند که باید به خیلی حرف‌ها گوش می‌داد.

* کسی را به عنوان مربی آوردند که یک سر و گردن بالاتر از سرمربی است

قهرمان جهان در پاسخ به سوال که آیا حضور مربی روس در تیم ملی کشتی آزاد کمکی خواهد کرد یا خیر عنوان کرد: من نمی‌دانم این سوال را باید از دبیر بپرسید. اما سوال من اینجاست چرا باید کسی را بیاورند که یک سر و گردن بالاتر از سرمربی تیم ملی است؟ اگر اینطور است درستکار را هم مرخص کنند و حاجی اف بشود سرمربی تیم ملی چرا وقت تلف می‌کنند؟ همه مربیانی که در تیم ملی حضور دارند به جز درستکار به اندازه یک روس ارزش ندارند؟ اگر به مربی روس هم احتیاج داشته باشیم که نداریم باید سرمان بالا بگیریم و بگوییم ما به هیچ مربی ای احتیاج نداریم چرا که خودمان صاحب سبک هستیم.

وی در ادامه افزود: کشتی ایران قهرمانی در جهان را در کارنامه دارد، از همه مهم تر کشتی گیرانی داشتیم و داریم که در بهترین سطح کشتی دنیا قرار دارند. اگر بخواهم مثال بزنم خودم را می‌گویم هیچ روسی در مسابقات جهانی و المپیک نتوانست شکستم دهد. هیچ وقت یادم نمی‌رود شاه مراد اف ۶ سال تلاش کرد تا برای من یک رقیب بتراشد اما موفق نشد. ضمن اینکه در آن زمان مربیان سبک سنتی کار می‌کردند، قصدم پایین آوردن شخصیت و شأن مربیان قدیم کشتی نیست اما به هر شکل سنتی کار می‌کردند. در آن زمان چه به لحاظ تغذیه و چه به لحاظ فنی سنتی عمل می‌کردند، در آن دوران آنالیزی برای کشتی گیران وجود نداشت. با وجود این شرایط بازهم روس ها نتوانستند ما را شکست بدهند.

* اگر حاجی اف بهتر از مربیان ایرانی است پس درستکار را هم کنار بگذارند

جوادی با اشاره به آمدن مربی روس در تیم ملی کشتی آزاد گفت: آمدن سرمربی روس بی احترامی به پژمان درستکار بود، می‌گویند در خواست پژمان درستکار بوده است اما ۱۰۰ درصد موضوع هم این نیست. اگر فدراسیون فکر می‌کند که حاجی اف بهتر از مربیان ایرانی است خوب پژمان را هم کنار بگذارند تا سرمربی تیم ملی بشود. مانند فوتبال که یک شخص خارجی می‌آورند و تیم ملی را به او می‌دهند. ببینید پژمان درستکار یا چیزی بلد است یا چیزی بلد نیست، اگر بلد است چرا این مربی را آوردند اگر بلد نیست خود حاجی اف را بگذارند سرمربی شود.

* اگر مربیان روس به روز هستند حتما مربیان ایرانی به شب هستند!

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان درباره اینکه برخی می‌گویند که حاجی اف دانش به روز دارد به همین دلیل به تیم ملی آورده شده است بیان کرد: مگر مربیان ما دانش به روز ندارند؟ پس چطور نتیجه می‌گیرند؟ حاجی اف کشتی گیر امروز نیست، ۱۵ سال از کشتی های او می‌گذرد. اگر مربی روس به روز است مگر مربیان ایرانی به شب هستند؟ ( باخنده) زمانی که کشتی گیران ما با مدال می گرفتند دیمی بود؟ مگر تیم ملی کشتی کشورمان که در مسابقات جهانی و المپیک جزو بهترین تیم ها نبوده، کسب مدال و بهترین تیم دنیا بودن الکی بوده است؟

* با این اتفاق به فدراسیون کشتی خسته نباشید می گویم

قهرمان جهان در پایان گفت: نمی‌دانم دیگر چه بگویم فقط می‌توانم برای این اتفاق به فدراسیون تبریک و خسته نباشید بگویم. کشتی ایران را با این کار ذلیل کردند.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 43862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha