فوری: زلزله ۴.۶ ریشتری مشهد را لرزاند + آخرین جزئیات و تصاویر

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان درپی وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در مناطقی از استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۹ بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین قدمگاه در استان خراسان رضوی را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در مناطقی از شهر مشهد نیز احساس شده است، گفت: درپی این زلزله تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند که تاکنون گزارشی ناشی از خسارات به ما مخابره نشده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند. لازم است مردم نیز هوشیار بوده و از توجه به شایعات خودداری کرده واخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

ببینید | اولین تصاویر از زلزله شدید در مشهد؛ وحشت مردم و حضور در خیابان‌ها

خسارتی از زلزله قدمگاه شهرستان زبرخان گزارش نشده است

فرماندار زبرخان گفت: هیچ گزارش خسارتی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان گزارش نشده و شهر در آرامش است .

خسارتی از زلزله قدمگاه شهرستان زبرخان گزارش نشده است

محمد عین‌القضات در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با وجود اینکه مرکز زلزله شهر قدمگاه در شهرستان زبرخان بود اما هیچ خسارتی در شهر قدمگاه و شهرستان زبرخان رخ نداده و و شهر در آرامش است.

فرماندار زبرخان با بیان اینکه همه دستگاه‌های بحرانی و اجرایی در حالت آماده باش هستند، تصریح کرد: از ساعت ۳ بامداد جلسه مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان زبرخان در حال برگزاری است.

مدیرکل بحران خراسان رضوی: خسارتی از زلزله شهرستان زبرخان گزارش نشده است

مدیرکل بحران خراسان رضوی: خسارتی از زلزله شهرستان زبرخان گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی زلزله ۴.۶ ریشتری بامداد جمعه در شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان دریافت نشده است.

محسن نجات بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه "دررود" کانون وقوع زلزله اعزام شده اند و دستگاه های عضو مدیریت بحران در شهرستان های زبرخان و نیشابور به حالت آماده باش درآمده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان مشهدی نسبت به زمین لرزه نگرانی نداشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند، گفت: براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین با نقطه کانونی شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان در شرق شهرستان نیشابور رخ داده است.

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۵.۸۶۶ و طول جغرفیایی ۵۹.۲۴۸ در فاصله ۴۱ کیلومتری (در خط مستقیم) جنوب غرب مشهد ثبت شده است.

شهر قدمگاه در پیمایش جاده ای ۱۰۵ کیلومتر با مشهد فاصله دارد.

زلزله مزبور در کلانشهر مشهد نیز کاملا احساس شد که موجب وحشت شهروندان و خروج شمار زیادی از آنها از خانه ها و آمدن به خیابان شد.

هجوم مردم به خیابانها

شدت زمین لرزه در مشهد

عکس | تصویری تاثیرگذار از پناه آوردن ساکنین مشهد به حرم امام رضا(ع) با پتو

پناه بردن مردم به حرم امام رضا علیه السلام در پی زلزله مشهد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۲
کد خبر: 41899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha