حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد + سند

موارد تعیین شده در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولان و غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه و متناسب با نرخ تورم تنظیم گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص حداقل و حداکثر حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی را که به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، ابلاغ کرد.

موارد تعیین شده در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولان و غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه و متناسب با نرخ تورم تنظیم گردیده است. گفتنی است، مطابق این تصویب نامه جدای از افزایش میزان حقوق و دستمزد اعلام شده، سایر حقوق از جمله حق عائله مندی و حق اولاد نیز افزایش یافته است.

Nm

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱/۹ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶- و بند (پ) ماده (۲۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-مصوب ۱۳۹۵- و جزء¬های (۱)، (۲)، (۴)، (۸) و (۱۲) بند (الف) و بند (و) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب کرد:

تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان دولت

۱- ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان پنجاه و هفت هزار و سیصد و پنج (۵۷,۳۰۵) ریال تعیین می‌شود.

۲- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۴۰۲ به میزان چهارهزار و بیست و چهار (۴,۰۲۴) ریال تعیین می‌شود.

تبصره- حق جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس ضریب ریالی سه هزار و هفتصد و نود و چهار (۳,۷۹۴) ریال طبق تبصره (۱) ماده (۶) آیین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شورای اسلامی موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۹۸۶۸/ت۳۳۹۰۳هـ مورخ ۲۸/۰۹/۱۳۸۴ هیات وزیران محاسبه و پرداخت می شود.

۳- افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -مصوب ۱۳۹۴- و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۲ به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به سال ۱۴۰۱ تعیین می¬شود.

تبصره- رعایت مفاد ماده (۷۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳- الزامی است.

۴- رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مشغول به کار هستند با رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

تبصره ۱– در اجرای جزء (۱) بند (ح) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، آن دسته از دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که نظام های پرداخت تمام یا برخی از مشاغل خود را به هر نحو از جمله بر مبنای طرح های طبقه بندی مشاغل، تابع قانون کار قرار داده اند، مکلفند پس از اخذ تأییدیه مشاغل مشمول از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام های پرداخت مربوط را در چهارچوب تبصره ماده مذکور، حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسانند.

تبصره ۲- نظام های پرداخت مشاغل پیشخدمت، سرایدار، نظافتچی، آبدارچی، آشپز، نامه رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به تأیید شورای حقوق و دستمزد می رسد.

۵- حداقل حقوق و فوق¬العاده¬های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار(۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲، به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد(۱۶.۰۳۴.۴۰۰) ریال تعیین می شود.

تبصره ۱- حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده، نباید از بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال کمتر شود. در صورت نرسیدن حداقل حقوق افراد موصوف با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده به مبلغ مذکور مابه التفاوت آن تا مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال به سقف تعیین شده، اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن، شامل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مذکور در بندهای (۲)، (۳) و (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (به ترتیب فوق‌العاده‌های ایثارگری، سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف و فوق العاده شغل مشاغل تخصصی) و عناوین مشابه با موارد مذکور برای سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی، به میزان هفت برابر حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر تعیین شده در این بند معادل دویست و هفت میلیون و ششصد و شش هزار (۲۰۷.۶۰۶.۰۰۰) ریال است.

عناوین اقلام پرداختی مشابه موضوع این تبصره در چهارچوب جزء (۱) بند (ح) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مشخص شده و از تاریخ تصویب شورای حقوق و دستمزد لازم الرعایه است.

۶- پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای فوق الذکر، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۰۸/۰۸/۱۴۰۱) نباید از مبلغ هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجدداً محاسبه می‌شود. حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کارگیری می شوند، هفتاد میلیون (۷۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

تبصره ۱- مبلغ ناشی از اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان مشمول با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود. این مبلغ مشمول کسور بازنشستگی است و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب می‌شود.

تبصره ۲- مبلغ ریالی «تفاوت تطبیق‌های موضوع تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و بند (الف) جزء (۱) بند (ی) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» همانند سال ۱۴۰۱ معادل مبالغ تعیین‌شده در آخرین حکم کارگزینی کارمندان در سال ۱۴۰۰ بر مبنای مفاد تصویب‌نامه شماره ۱۷۷۹۹‏/ت۵۸۷۰۸هـ مورخ ۲۱‏/۲‏/۱۴۰۰ هیئت وزیران و اصلاحات بعدی آن در حکم حقوق بدون تغییر باقی مانده و مشمول افزایش ضریب سال ۱۴۰۲ نمی‌شود. این مبلغ در محاسبه تفاوت تطبیق موضوع موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعمال و به صورت تجمیعی در یک ردیف در احکام کارگزینی کارمندان تحت عنوان مذکور درج می‌شود.

۷- حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور با اعمال امتیازات جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری و متناسب با سنوات خدمت قابل قبول به نسبت سی سال خدمت، از هفتاد میلیون و هشتصد هزار (۷۰.۸۰۰.۰۰۰) ریال کمتر نباشد.

۸- در اجرای جزء (۳) بند (الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و با توجه به مفاد ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلان و بازنشستگان، به ترتیب (۲۲۸۰) و (۱۰۵۰) و معادل ریالی امتیاز مذکور مشمولان ماده (۱۶) قانون فوق الذکر به ترتیب به میزان نه میلیون و صد و هفتاد و چهار هزار و هفتصد و بیست(۹.۱۷۴.۷۲۰) ریال و چهار میلیون و دویست و بیست و پنج هزار و دویست (۴.۲۲۵.۲۰۰) ریال تعیین می-گردد.

۹- مستمری والدین شهدا، با رعایت مفاد ماده (۳۸) و (۳۹) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران معادل حکم حقوقی شهید تعیین می‌شود. بر این اساس به نسبت مدت کارکرد برای والدین شهدایی که حکم حقوقی ایشان کمتر یا برابر حداقل دریافتی موضوع بند ۵ این مصوبه است، به نسبت مدت کارکرد، به میزان هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال و برای والدین شهدایی که حکم حقوقی ایشان مشمول تفاوت تطبیق موضوع بند ۵ نیست معادل حکم حقوقی ایشان پرداخت خواهد شد.

۱۰- در اجرای بند (ل) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، سازمان پزشکی قانونی مجاز است از محل منابع داخلی خود نسبت به پرداخت حق محرومیت از مطب به پزشکان شاغل در سازمان به شرط عدم اشتغال به کار انتفاعی در بخش خصوصی، مطابق آیین نامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی کارکنان غیرهیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام نماید. سازوکار پرداخت حق محرومیت از مطب به افراد موصوف با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.

محمد مخبر- معاون اول رییس جمهور

افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ بازنشستگان چه زمانی اعمال می شود؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۶
کد خبر: 41153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 75
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      30 0
      آقای مخبر پس تکلیف حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی سال۱۴۰۲ چه خواهد شد؟ آیا واقعا عدالت است که یک عده ای از همه لحاظ بی نیاز باشند و یک عده ای که بیش از ۳۰ سال خودش را داغون کرده و حالا صاحب نوه و نتیجه وعروس و ووووو امروز فقط از خداوند مرگ طلب کنند
      • جهادی FR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
        20 1
        خدمت عرض کنم خداوند هیچ کاری با اینها نداره خداوند جوانان سال ۵۷ را تبیهه می کنه
      • کریمی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
        9 1
        والله بخدا از روز اول آنقدر کارمندان و کارگران را مورد ..ظلم و اجهاف قرار دادن .هیچ سالی افزایش حقوق خوبی ندادن و انقدر کارمندان و کارگران را زیر خط فقر قرار دادن که بنده کارمند وزارت بهداشت ..دانشگاه علوم پزشکی کرمان .بعد از ۳۰سال فروردین.امسال. بازنشسته. شدم. هنوز مستاجرم وحتی پولی جهت رهن یک منزل ندارم .واکثر ادارت سنوات راهمراه بازنشستگی میدن ..دانشگاه علوم پزشکی .در اقساط ۲ساله..اگر کسی میداند ..راهنمایی کند ..من واقعا میخواهم از مسئولین ۳۰سال اخیر که خودشان .چندین ویلا .و برج .و ساختمانهایی که اجاره انها ..حقوق ۱۰۰۰کارمند است ...وجالب به همین مسئولین زمین .دادن وام مسکن ..و آپارتمان جدا براشون ساختن. قصد شکایت دارم کسی میداند راهنمایی کند ۰۹۳۰۸۲۶۳۶۶۰
    • بازنشسته IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      12 2
      خدا میدونه که ما مثل دیگران نیستیم اضی هستیم حقوقمان اضافه شود اما از فروردیندا ه شود
      • GB ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        9 1
        همه چی را خودشون میدونند بس گفتن من اضافه است فقط این نمی دانند که من هم یک انسان هستم آن یکی هم چیزی از من بیشتر نداره چرا من از حداقل هم کمتر برخوردارم آن یکی از حد اکثر هم اضافه تر میگیرد که نوه اش 200میلیون به طلا میدهد برای گردن سگ اش همه آگاهیم
    • مسی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      9 0
      ایا افزایش حقوق نیروهای مسلح از فروردین اعمال میشود؟
    • FR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      16 1
      حقوق بازنشستگان بیمه اجباری چرا باید اضافه نشه اخه این بی عدالتی نیست که یک نفر به خاطر اینکه فقط ۱۱ سال بیمه واریز کرده وپول هم نداشته بقیه سال ها رو واریز کنه با حقوقی ۲میلیون با این تورم چطور زندگی کنه شما مسیولین زندگی رو در این دنیا برای این قشر جهنم کرده اید خدا از شما واز این بی عدالتی نگذره شما ما رو پیش خانواده شرمنده کردین انشاالله تمام عمرتون رو با شرمندگی ودرماندگی سپری کنید به امید حق الهی امین
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      12 2
      حقوق فرهنگیان بازنشسته واقعا کم است
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      14 4
      احکام تامین اجتماعی چرا صادر نشده ؟
    • مستمربگیر تامین اجتماعی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      21 10
      آقای مخبر عزیز مگر ما چه فرقی داریم‌ کشوری آنقدر تبعیض نگذارید خسته شدیم
      • تالادی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        11 1
        حق گرفتتیست نه دادانی
      • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        2 1
        شایداشکال ازویرگل پارسالی باشدک افزایش ۴۰۲راروی حقوق فروردینماه ندهند، ویرگل توراخداپاشوکاری بکن بگومن سالمم،لطفاکمک کن آخه ممکنه آبرویت درخطرباشه،ویرگل جون
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      17 1
      حداقل بگیر تامین اجتماعی هستم ۵/۳۰۰ آیا با این حقوق می‌شود زندگی کرد تورم روزانه هست یا بهتر بگویم ساعتی قیمت اجناس بالا می‌رود یکبار قبل عید گران کردن اجناس را بعد عید هم بیشتر اجناس گران شده باحقوق حداقل تامین اجتماعی چطور می‌شود ۱۰ روز زندگی کرد ۵/۴۰۰ حقوقمان هست ضمنا ۲۵ درصد متناسب سازی بعد از دوسال چرا اجرایی نمی‌شود این را دولت و مجلس تصویب کردن ولی تا الان پرداخت نشده به تامین اجتماعی
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      8 3
      اگر دولت کند از فروردین ماه بر اساس احکام جدید حقوق ها پرداخت شود ممنون هستیم چون در آمد بازنشستگان همین حقوق است با بچه ها ونوه ها باید صرف کنیم اگر دوبچه بادکترا وبیکار داشته باشی مصیبت است
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      14 2
      لعنت خدا برتو
      • FR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
        0 0
        واقعای اقای مخبر اگر همین حقوق بگیران تامین اجتماعی داشتید میتواستید با ان زندگی کنید چرا از خدا بی خبرید
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      7 6
      آقادولت اگربرای بزنشسته های کشوری ولشگری کسری داشتین ازتامین اجتما عی برداریدکسری شونوپرداخت کنی یک مقدارهم بلاعوض بدین بهشون
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      14 5
      اصلا تو از حق وحقوق سر درمیاری مخبر که همه چیز رودرهم برهم حساب میکنی چراحقوق رونسبت به تورم افزایش نمیدی حالا ما بازنشستگان تامین اجتماعی باید تا کی ازدست شما مسئولین بی کفایت زجر بکشیم تا کی
    • ،محمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 0
      آقا مخبر سال گذشته شما بو دید این همه کارشکنی ومشکل تراشی برای حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی کردید گرچه مصوب شورای عالی کار خیلی با تورم فاصله دارد وهیچ کارگری به وضع موجود راضی نیست امیداریم تصمیم بهتری گرفته شود ما بازنشستگان با مشکل گرانی روبرو هستیم
    • خلیل IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 2
      خواهشن افراد کار بلد را سر پستهای مهم بزارین و تنیها و ناتنی ها را جدا کنید و حقوق خاص به این افراد بدین و ناتنی ها را بزارین طبق قانون خود تامین اجتماعی لمل کنند
    • رضا پیروی بغداداباد IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      باسلام عزیزم لحظه ای خودت بجای من سه دختردارم یکی ازدواج کرده ولی بخدادودختر دیگه دارم برای اولی برج ۳سال ۹۸ازدواج کرده به صندوق بازنشستگی کشوری یزد التماس کردم تا۶مرحله وام ازدواج بازنشستگان دادن ولی آقای زارع شاهی هر دفعه وام داد تا۶مرحله تمام شد شما رابه جان بچه‌ها تون رسیدگی کنید وگرنه در ماه رمضان واگذار حضرت اباالفضل العباس علیه السلام میکنم منتظرم التماس دعا
      • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        0 0
        سلام بازنشسته ۱۴۰۱هستم ۳۰سال تماما یکجا کار کردم ماهانه بیشترین بیمه رو دادم الان ۱ساله تمام ۵بهم حقوق میدن ای اقای دولت شما با ۵میتونی زندگی کنی با۲تا بچه متاسفم براتون فقط حرف میزنن عملی نیست ،،
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 1
      مسعولان تنها یک روز زندگی معلولان نمیتونید زندگی کنید و حسشان کنید چه دردی تحمل میکنند خونه ندارند پول ندارند حقوق چندانی ندارند مستاجرا هستند اجاره نشین بدون اینگه کسی پول اجاره و گرایه خونشون بده ...وووو🙏 واقعا دست مسعولان درد نکنه هم عیدی معلولان بدبخت واریز کردند هم سهام عدالت جاماندگان بهزیستی که قولش داده بودند خدایا خودت شاهدی هنوزم که هنوزه بعد ۲۰روز معلولان منتظر وعده مسعولان هستند🙏 که عیدی و سهام جاماندگان بهزیستی واریز کنند... انگار کسی نه معلولان را میبیند و نه احساس میکند چون درد معلولیت نگشیدند...و زندگی معلولان از نزدیگ حس نگردند...که ببینن چه میکشندمعلولان و زنو بچه هاشون😢 شاید پست منو به اشتراگ نزاریداشکالی نداره ما معلولان خدای بزرگی داریم صبرش زیاد است☝❤ ...صبرش تمام شود گر بزند دعوا نداره... اونو در نظر بگیرید☝❤ #مسعولان_محترم @behzistikeshvar @swo.tehran @khandoozi_se @swo.markazi @sokhangoudolat.ir @dr.mmokhber @raisi.ir
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      فقط به فکر جیب خودشانند حداقل بگیران تو چند سال زیاد کردن که برا خودشون که حداکثر بگیرند هفتبرابر خودشون خوب بشه ومهاجرت قانونی هم نداشته باشه مابازنشسته ها وکارمندان بدبخت هم با۱۰درصد و۲۰درصد پلکانی وغیره هیچی مثلا منه حقوق بگیر عادی ۴ سال پیش ۳۸۰۰با۲۵سال خمت مگرفتم حداقل حقوقم تومان بود وحدااکثر ۱۸تومان حالا حداقل کردن ۷۸۰۰ که حداکثر ۵۰ و۶۰ تومان مدیران وکارمند وبازنشتسه عادی هم ۱۰تا ۱۵ خط فقر هم زیر بیست میلیون تومان این یعنی عدالت خود ساخته وقانونی
    • Hamid IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 0
      واقعا پس از این همه مدت افزایش 20 درصد حقوق برای بازنشستگان که از هیچگونه مزایای جانبی بر خوردار نیستند زحمت کشیدن ،آخه با نرخ تورم 80درصد چگونه با افزایش حقوق 20درصد میتوان زندگی کرد !!!!
    • محمد عادلی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 1
      اقایان مسئول به اصطلاح انقلابی من بازنشسته تامین اجتماعی ام بالای30سال درواحدصنفی کوچک شاغل بودم وباکلی التماس وخواهش وتمنا صاحبکار لیست بیمه رو ردمیکرد!!البته1ماه را5روز وماه دیگر را۲۰روز و...حتی1ماه را1روزلیست ردکرده هرچندکه دراول سال که قراردادجدید(لسانی)رامشخص میکردیم میگفت بابت حق بیمه و...واینقدر حقوق میدم بهرتقدیربالای30حق پرداخت بیمه دارم( پاداش پایان کار ندادند,عیدی هم فقط4_5سالی انهم نه به اندازه حقوق که 1سوم حقوق عیدی دریافت کردم حق عائله مندی و....هم اصلا وابدا) حالاسختی وساعت کاری که از۷و۳۰صبح میرفتیم تاساعت10شب خیلی وقتهاهم طولانی تر که بعضابالاجبار دردیگرنقاط کشور کارگری کردم و....اکنون که باهزاران بدبختی ومشکلات بازنشست شدم این دولت انقلابی ومسئولین پیشانی پینه بسته زیر 6میلیون امروز بابت حقوق فروردین واریزکردندکه تا ساعت8صبح مبلغ 4میلیون و..رفته بابت بدهکاری وخریدهای نسیه ضمن اینکه بابت خریدگوشت۱۴۰هزارتومان دیگه بدهکارم بایدبرم بدم اول ماه رمضان مقداری پنیرخریدم که اون راهم باید ادا کنم مبلغ720تومان هم بابت برنج به مغازه بدهکارم بایدبدم هیچی توخانه نداریم نه روغن نه...
    • ناشناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 0
      حقوق بگیر،حقوق بگیره،اسمش روشه،یعنی بدبختهای جامعه،اقای مخبر خودت میتونی اینطوری زندگی کنی،حق وحقوق بازنشسته،یا کارمند باتورمی ک درست کردید نباید کمتراز ۲۰م باشه۵م و۶م ،ی قاری قرآن،قران تلاوت کرده،۴۰میلیارد جایزه بهش دادید،از جیب مردم بذل و بخشش میکنید
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      8 0
      خدا لعنت کنه ظالم
    • حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 1
      وقتی فرزندانمان درمدرسه امنیت درس خواندن ندارن وهرروز صدها نفر مسموم میکنند روانه بیمارستان میکنندمن معلم رتبه را میخواهم چکار کنم رتبه به جهنم امنیت بچه ها را تامین کنین اگر نمیتونین جمع کنین تعطیل کنین تو شاد بخوانند
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      10 0
      بی دینها برای ما بازنشسته ها ماده تبصره صادر میکنید یکدفعه بگوئید افزایش حقوق ها چقدر میشه
    • محمدجمشیدی جانبازبازنشسته IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      مجلس بوجه هرسال دولت را امضا میکند پس چرابه بازنشستگان ومستمری بگیران سایرسطوح میرسد فراموش میکنند همچین افرای وجود دارند چرا هرسال از دولت روحانی این کنتاک خکرده شده
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 0
      برای ما بازنشسته ها ماده تبصره صادر نکنید استاد دانشگاه بازنشسته در سال ۱۴۰۲ با تورم ساعتی ۱۳میلیون تومان حقوق بازنشستگی میگیرم خدا را خوش نمیاد آیا خود شما آقای مخبر، که دکتر هم نیستید ۱۳میلیون تومان میگیری؟ قطعا چند ۱۰۰ میلیون حقوق شماست
    • سیف الدین IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      سلام آقای مخبر شما جز ازاونایی هستی ارباب رعیت زمان قدیم اربابان اول. محافیضن خود را ازهمه نظر رفایی حقوق وفولاده انام که امنیتی خودش تامین کنند الان از آن زمان اباب رعیتی بدتر شده ما کارگران شرکتی وحجمی تامین اجتماعی جز آنهایی هستیم که مثل برده شب روز ازما کار گماشتگی کردیم ۳۰ سال درجوانی ۲سال درجنگ بودیم بعد سربازی با هزاران دستور این آن شب روز پرگل آب فاضلاب شهری با هزاران دستور متحمل به کار بعدا که نیروی جوانی وعصاب مان خراب کرده که حالا با حقوق ۴۲۰۰ تومان. باخانواده عروس دامادها ونوه ها از هر نظر شرمنده. ایم خداوند لعنت ابدی به آن کس که کارگران را به شرکتهای خصوصی حجمی داده که سرنوشت جامعه کارگری را نابوده کرد و خودش هم بابیشرفی نابود شد
    • تامین اجتماعی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 0
      با سلام من از کارافتاده کلی 5300 میگیرم کرایه 3 تومن. داروهام همه ازاد. خرج شکم تا حدودی چون چیزی نمیمونه لباس پوشاک صفر خوب الان تا سر ماه چکار کنم
      • عبدالصمد نارویی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        2 1
        سلام دوست عزیز من هم مثل شما کارافتادگی کلی هستم مسیولین ایران عزیزماهیچ وقت بفکرمن شما نبوده و نیستند فقط شعار می‌دهند لذاازرهبر عزیز خواهشمندیم به دادمابرسند هیچ کس دیگر بفکرمانیست
    • سیامک DE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      وزیر .نماینده.رئیس یا مسئولی که میتونه حق زیر مجموعه اش بگیره.بیخود داره مفت میخوره.
    • امین IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      بنظرمن حق با دولت است کارشناسانه تصمیم نی گیرد چند روز است در شهر مریوان که قطب تولید مرغ است نتوانستم یک مرغ بخرم. نه به قیمت ازاد نه دولتی خیلی ممنون هستیم که در شهر ما مرغ وجود ندارد
    • خالد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      اخه بی.... واسه ۲۰ درصد حقوق باوجود تورم ۶۰ درصدی چرا هر روز مثل ..... زررررر تکراری میزنید لعنت به جد وابا شما
    • محمد جعفر US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 0
      چون مسئولین گاهی بازنشسته نمی شوند و نخواهند شد بنا براین خبر بازنشسته را ندارندبنابراین هیچوقت صدای مارا نخواهند شنیدونخواهند فهمید که بازنشسته چطور زندگی میکنندبنا براین در اینمورد حرفی نداریم بزنیم
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      با این طومار ' حقوق بازنشستگان مفلوک چقدر شد ...؟.؟.؟ در یک جمله هم میتونید بگید امسال بازنشستگان چقدر دریافت ماهیانه دارند ...!.!.!
    • ناشناس IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 1
      چه فرقی می کنه صاحب خانه مغازه دار وغیره حساب این اضافه الان دستشون است به نسبت خیلی بیشتر می‌کشن رو اجناس باید قیمت‌ها بیاد پایین
    • رمضانعلی.اسدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      من برادرشهیدمفقودولااسرکرچه خودم درسال۶۰تا۶۲درجنک جنوب کشورایثارکارکنان وظیفه ۱۶ماه ۲۹روزمتناوب بودم درسال۶۲تا۶۴برادرم مفقودشودیک باراباس تشحی جنازه ۶۸وسال۷۲پلاک شهید آورده بازهم تشحی جنازه کردم زندکی سختی دارم بیکاربیمه ندارم۶۰سال سختی کارسن دارم مریض هستم به خدا خیلی سخت هست برای من خدانکهدارشما
    • بازنشسته انتظامی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 1
      باسلام بدترین دولت همین دولت حال حاضر بوده... چون سنگ عدالت پرداخت را به سینه می زنند ولی بی عدالتی داره بیداد می زنه بیشتر وابسته های خودشون پرداختی های پنهان دارن... در ماه دو پرداختی دارند
    • فریدون چراغچیان خراسانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 1
      سلام خسته نباشید آقای مخبر وآقای رضایی تورا خداوند فقر بین تامین اجتماعی وکشوری و لشکری بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۰ درصد چیزی نیست با این کرانی فریدون چراغچیان خراسانی
    • سید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      ظلم آشکار به همه کارمندان مخصوصا بازنشستگان ' تا کی میخواهید ادامه دهید
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      بدبخت معلولان بعد گذشت ۲۰ روز از عید هنوز منتظر عیدی هستند بخدا معلولان گناه دارند معلولان آفریده خدا هستند بیشتر اذیتشان نکنید مسعولان محترم لطفا عیدی معلولان واریز کنید هر چند اندک پولیست ولی برای معلولان زیاده الا مدجویان بدون خونه و مستاجر 🙏😢 حق مسکن معلولان بدون خونه #یارانه_معلولان🙏 #ماده_۲۷_معلولان_شدید_و_خیلی_شدید🙏 #سهام_عدالت_جاماندگان_بهزیستی_واریز_کنید🙏 #معشیت_معلولان_🙏 #وضعیت_بد_خانواده_های_مددجویان🙏 #همیشه_شرمنده_زنو_بچه_هامون_هستیم_با_اندک_حقوق_ماهیانه_😢 #حق_مسکن_مددجویان_بدون_خونه_اجاره_نشین سلام لطفا عیدی معلولان تا به امسال ۱۴۰۱سابقه نداشت عیدی معلولان واریز نکنند هنوز ۲۰ روز از عید گذشته خبری از عیدی معلولان نیست پیگیری کنید لطفا واریز بشه همچنین سهام جاماندگان بهزیستی زودتر بحساب سرپرستشان واریز کنید ممنون حتی با ۳ معلولیت شدید خونه هم نداریم اجاره نشین هستیم سپاسگزارم زودتر واریز کنید🙏🙏🙏
    • رضا مرادی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      سلام بنده در سن بیست سالگی مستقیم از خط مقدم جبهه مرخص شدم و اومدم در بنیاد استخدام شدم ولی بعد از ادغام بنیاد شهید و جانبازان یه سری از آقایان برای من مرونده سازی کردن و بعد از سی و یک سال کار مجبور به بازنشستگی شدم که کلی از مزایای من رو خط زدن طوری که با پنج میلیون بازنشسته کردن نمی دانم کجا باید برم برای شکایت از بیت رهبری و ریاست جمهوری و مجلس نامه بردم گوش هیچ کس شنوا نبود
    • محمودی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      عرب ها واجب. ترن
    • مجید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      با تورم بیشتر از صد درصدی و افزایش حقوق بیست درصدی این جنایت در حق بازنشسته هست سی سال طرف کارکرده و حق بیمه که ازش کسر شده سرمایه گذاری در شرکتها شده که هم قیمت سهام هم سود شرکتها با تورم بالا رفته ولی دارن از جیب بازنشسته ها دزدی میکنن این بدبختی بزرگ که به ما تحمیل شده را به کی بگیم چرا حق ما را اینچنین ضایع میکنید معیشت ما در پنج سال گذشته یک پنجم شده ما راضی نیستیم اگر دنیای دیگه ای باشه قطعا از تک تکشان نخواهیم گذشت خدا همشون را لعنت کنه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      حداقل بگیران و بازنشستگان برکند سماق بمکم بازنشستگان تامین اجتماعی از هر قشری بدبخت تر هستند چون دولت تصمیم گیری است
    • حسن باقریان DK ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      با سلام من ۲۵ ماه جبهه ومجروحیت که باید حداقل ۳۰ درصد جانبازی می گرفتم حقم را ضايع کردن وشد ۵درصد و۳۰ سال سابقه کارودرگیر صدماتی که آثار جنگ در بدن دارم پس از ۵ سال بازنشستگی ۶۱۰۰۰۰۰تومان دريافتی باز نشستگی دارم که ۵۰ درصدش خرج این عوارض آسیب دیدگی ازجنگ میشه چطور با وضعیت باید زندگی کنم آقای دکتر محسن رضایی که بامعدل ۱۹ونیم دکترای اقتصاد گرفتی ومیخواستی پول مارا ارزشمند ترین پول خاورمیانه کنی آیا تونستی به ۲ درصد از وعده های که دادی عمل کنید مگر شما الان مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیستید مگر وضعیت مال جانبازان زیر ۲۵ درصد را نمی بینید که با چه خون دلی داریم زندگی می‌کنیم چرا فکری به حال نمی کنید به خدا ما شرمنده زندگی وزن وبچه هامون شدیم
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      خود مخبر با تمام زیر رو حقوقشبه اصافه حق های نداشتش باید بگیره 800 میلیون بعلاوه فوقالعاده های نجومی برای کارگر و کارمند بازنشسته 20 درصد اضافه کرده این است عدالت علی که ازش دم میزنند
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      این پولی که به بازنشستگان میدهند پول رنگ سر مخبر هم نمشه
    • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      باسلام . فقط یک جمله میگم . واقعا جای بسی تأسف هست .که باتورم ۱۰۰ درصدی مواد خوراکی که مایحتاج روزانه مردم هست .چطوری میآیند مسولین ۲۰ درصد به حقوق بازنشستگان بیچاره ای که همه ی عمرشون رو در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز وبوم گذاشته اند اضافه نمود جای بسی شرم دارد . کشوری با این همه ذخایر نفتی و معادن . خدا از سر مسولینی که چنین تصمیم هوایی رو میگیرند نگذره . وامیدوارم شرمنده زن و بچه هاشون بشن بحق همین ماه مبارک . آخه ۲۰ درصد افزایش حقوق چکار میشه باهاش کرد . ................سرپل صراط ............
    • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      من که نفهمیدم چی شد فکر کنم آنقدر این در آن در می‌زنند که مثل هر سال ی کلاه گشاد تر بزارن سرمون همه از بزرگ تا کوچیکه شون دروغ می‌گویند هر سال همین بوده فقط خدا به دادمان برسه چون خودمان که کاری نمی تونیم بکنیم مگر اینکه یکی شویم
    • مستمری‌بگیر حداقلی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      ما دیگر نباید از سيد مظلومان توقع داشته باشیم باید از سيد محرومان ان هم به اندازه دلش توقع کنیم انشالله دل بزرگ دارد یا ندارد خدا بهش بده هر کسی بازنشستگان و مستمری بگیران را می‌سوزاند خدا بسوزاند بدگیری کردیم از بی‌کفایتی ها انشاالله گیر غضب خدا بیافتید
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      اقایان مخبرومسولین تامین اجتماعی ایا امسال هم یک ویرگول باعث شد که شندرغاز اضافه مارابه تعویق بندازید چرایکبار وبرای همیشه این بی مدیریتی وبی برنامه ریزی رابر نمیدارید مگر گناه مابا نشستگان چیه با۳۵ سال کار سخت وزیان اور تازه بایک حداقل بگیر تغریبا ۶مزلیون درزافتیمان است ایا این است عدالت علی که شماازان دم میزنید چراباید با نشسته ای با۳۵سال ۱۴میلیون ودیگری باهمان سابقه۷میلیون کمترهم بگیره چراای همسانسازی ۲۵درصد رااجرانمیکنید تالاقل نفسی بکشیم توراخابدادمان برسید تااین چندصباح عمرباقیمانده رامانند شماها سپری کنیم باشد که قیامتی هم هست وفردا یقتان گیره!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      اقای مخبر نترس کاری نداریم ولی روزی۱۶ساعت باروسری تو معدن کار میکنی و ماهی ۶میلیون هم حقوق بهدمیدن و تو صف مترو تو صف گوشت مرغ نون تا زماکی که زنده هستی که رنجی که مردم کشیدن را درک کنی و یواش یواش مثل مردم جان بدی ایشالله به یاری حق خداوند جای حق نشسته گهی پشت به زین گهی هم زین به پشت
    • مقصود رجبی صفری IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      اگر به موقع پرداخت شود گشابشی در زندگی خوهدشد
    • علیرضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      با این اضافه حقوق وداشتن 5نوه و آمد و رفت تا 10,برج هم نمیشه زندگی کرد من ایثارگر و بهترین دوران جوانی درخطمقدم جنگ وهشت سال کامل در مناطق مختلف کردستان سلیمانیه عراق سومار گیلان‌غرب گورسفید. ارتفاع اق داق مرز خسروی قصرشیرین و دشتعباس وهمه دشت پهناور خوزستان عزیز بودم الان دیگه کاری ازمن برنمیادکه درآمد دیگه داشته باشم پسر داماد کردم دختر هم عروس. حقوقم می‌ره برای وام ببینید زندگیداریم دیوار خانه را میشه جلویه‌مهمان گذاشت یا خانواده
    • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      داداش اینا همش از بی عرضگیه تامین اجتماعی که نمیتونه حرفش بزنه و از زیر مجموعش دفاع کنه وزیر تامین اجتماعی به خاطر خالی نبودن عریضه هست وگرنه هیج کاره ب اندازه ده تا بازنشسته حقوق میگیره الکی بخدا
    • یک خانم معلم باز نشسته IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      اندازه دو برگه ا چهار نوشتن خوب یه دفعه بگو بیست در صد و تموم....برای بازنشستگان کشوری‌.........تامین اجتماعی ها هم بنده خدا فکر می کنند برای آنها کم اضافه شده در حالیکه برای همه ی ما این حقوق ها کفاف خرج و مخارج زندگی را نمی دهد اندک بالا پایینی حقوقها هم مال اینه که بعضی با سواد کمتر وارد کار شدند بعضی با سواد بیشتر حالا چه در مشاغل دولتی چه مشاغل خصوصی
    • ابراهیم IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 0
      ماشین 60میلیون به بالا اضافه شد یک بازنشسته هم بایستی حداقل 10میلیون اضافه شود تاجور دربیاد
    • بازنشسته ارتش IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      سلام چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان وشاغلین رو اجراء نمیکنن مسئولین اجا چندین ساله صحبتش هست بااین حقوق کم وچندین فرزندو مریضی چیکارباید بکنیم
    • عزیزالله سجادیان IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      تورم بانک مرکزی واقعی باید به حقوق ماهیانه همه حقوق بگیران اعم از دولتی و خصوصی وغیرو اضافه شود.
    • علی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      خدا جزای ظالمین ودزدان بیت المال روتوهمین دنیا عنایت بفرماید
    • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 1
      خدا اموات تون رو بیامرزه
    • ابراهیم IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      که از ماست که بر ماست خداوند میفرماید نکنید مسولانی برایتان قرار دهم که هیچ چیز هالیشان نشود
    • سیما IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      خدا لعنت کند آنکس را که شما دلخوش کرده،که بی شک یکی شبیه خودتون هست،آخه با دوتا بچه وخونه کرایه چطور میشه تو این مملکت زندگی کرد
      • بازنشسته IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
        0 0
        آقایون خودتون خواستید که اینجوری زندگی کنید پس اعتراض هم نکنید
    • صابر IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      ای کاش زلزله بیاد و همه را زیر آوار کند. که آقایان بهتر از ما راحت زندگی نکنند ما بازنشستگان با بدبختی
    • قهرمانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      بااین تورم مهارگسیخته بااین درصدهاروزبروزبدبخت وفقیرترشدم.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      تا کی میخواهید ما رو اذیت کنید از خدا بی خبرا امسال دیگه ما تحمل نمیکنیم باید حقوقمونو درست کنید با این حقوق فکر کنم دیگه نونم نباید بخوریم بی کفایتی تا کی
    • آرت IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      الهی روزی برسه که همین آقایونی که حقوق در حد بخور و نمیر تعیین میکنند ،اما خودشان حقوقهای به قول خودشان نجومی میگیرند .از عرش به فرش بیوفتند وبا همین حقوقهایی که تعیین کردند ببینم می‌توانند چند روز دوام بیاورند ، آخه کمتر ببرید ثروت این مملکت برای همه ی این مردمه نه برای افرادی خاص. الهی امشب شب بیست و یکم ماه رمضونه به خون ریخته حضرت علی از خداوند می‌خوام که تموم این پولهایی که یه سری افراد به ناحق دارند میبرند خرج دوا ودرمونشون بشه ، نه خرج سفرهای خارجی وعیشو نوش
    • شهر وند IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      بخش خودروی ها نقش پیاده نظام دشمن را دارند بازی می کنند و خلاف شعار سال هم عمل می کنند فقط به جیب خودشان نگاه می کنند از دست وزیر هم کاری ساخته نیست با برنامه دستوری که کار از پیش نمی رود مرد میدان می خواهد و جهادی شهر وند