علیرغم بازی درخشان برابر الهلال، فولاد به نیمه نهایی نرسید + فیلم

الهلال با پیروزی یک بر صفر برابر فولاد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ پنج‌شنبه شب، فولاد ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه الجنوب دوحه به مصاف هم رفتند.

قضاوت این دیدار را هیروکی کیمورا با کمک‌های ایسائو نیشی هاشی و تاکومی تاکاگی از ژاپن بر عهده داشتند.

فولاد که با برتری یک بر صفر مقابل الفیصلی عربستان توانسته بود به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسد، در حالی به مصاف الهلال رفت که استعفای جواد نکونام پس از بازی الفیصلی، نماینده ایران را در شرایطی سختی قرار داد تا این تیم پس از بازگشت نکونام به تهران، با انتخاب حمیدرضا رجبی به عنوان سرمربی موقت برابر آبی‌پوشان سعودی به میدان برود.

سد فولاد برابر الهلال در دقایق پایانی شکست/ پایان کار ایران در لیگ قهرمانان آسیا

الهلال که با تمامی ستاره‌های نامدارش پس از نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان راهی دوحه شده بود، با پیروزی ۳ بر یک برابر الشباب الاهلی امارات به یک چهارم نهایی رسیده بود تا پس از قرعه‌کشی حریف فولاد در این مرحله شود.

دیدار با حملات الهلال شروع شد با این حال دفاع فشرده فولاد سبب شد تا برتری شاگردان دیاز منجر به خلق موقعیت خطرناک روی دروازه کریستوفر کنت نشود. پس از گذشت ۱۲ دقیقه فولاد که روی ضد حمله برنامه‌ریزی کرده بود، با یک بازی رو به جلو الهلال را تحت فشار سنگین گذاشت، به طوری که در دقیقه ۱۵و ۱۶ در عرض کمتر از یک دقیقه شوت‌های احسان پهلوان و روبرتو تورس را عبدالله المعیوف به زیبایی مهار کرد تا دروازه الهلال بسته بماند.

سد فولاد برابر الهلال در دقایق پایانی شکست/ پایان کار ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در پانزده دقیقه پایانی بازی آرام‌تر دنبال شد و تلاش دو تیم برای خلق موقعیت جدی به نتیجه نرسید تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم را باز هم این الهلال بود که هجومی‌تر آغاز کرد و فولاد روی ضد حمله‌ها به دنبال رسیدن به دروازه المعیوف بود. در دقیقه ۴۸ اولین موقعیت جدی الهلال به دست آمد اما پاس عرضی سعود بعدالحمید از جناح راست را کنت پیش از آنکه توپ به موسی مارگا برسد، دفع کرد تا خطر از بیخ گوش نماینده ایران رد شود.

سد فولاد برابر الهلال در دقایق پایانی شکست/ پایان کار ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در ادامه همچنان باز هم این الهلال بود که توپ و میدان بیشتری را در اختیار داشت و در دقیقه ۶۳ باز هم دروازه‌بان اتریشی فولاد در نقش ناجی این تیم ظاهر شد و شوت لوکاس ویتو از پشت محوطه جریمه را با یک شیرجه دیدنی مهار کرد.

با وجود حملات الهلال، فولاد در ضد حملات خطرناک نشان می‌داد و در دقیقه ۷۱ روی کرنر ارسالی از جناح راست ضربه سر امین حزباوی به تیر دروازه الهلال برخورد کرد تا نماینده عربستان با خوش‌شانسی همچنان دروازه‌اش بسته بماند.

در دقایق پایانی نیمه دوم فشار الهلال بیشتر شد و سرانجام در دقیقه ۸۷ مارگا با یک ضربه دقیق در داخل محوطه جریمه گل اول الهلال را به ثمر رساند.

سد فولاد برابر الهلال در دقایق پایانی شکست/ پایان کار ایران در لیگ قهرمانان آسیا

این نتیجه تا پایان مسابقه باقی ماند و در نهایت الهلال با نتیجه یک بر صفر مقابل فولاد به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

الهلال عربستان و الدحیل قطر روز یک‌شنبه در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند و برنده این مسابقه در فینال مقابل نماینده شرق آسیا قرار می‌گیرد.

ترکیب فولاد ایران:

کریستوفر کنت، مهدی شیری، عارف آقاسی، امین حزباوی، سعید آقایی، حمید بوحمدان، سینا مریدی، روبرتو تورس، احسان پهلوان، اشکان دژاگه و ساسان انصاری

سرمربی: حمیدرضا رجبی

ترکیب الهلال عربستان:

عبدالله المعیوف، علی البلیهی، جانگ هیون‌سو، حمد الیامی، ناصر الدوسری، سلمان الفرج، گوستاوو کوئلار، محمد کنو، سالم الدوسری، لوکاس ویتو و موسی مارگا

سرمربی: رامون دیاز

فیلم خلاصه بازی فولاد ۰ - الهلال ۱

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲
کد خبر: 39674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha