چه دلیلی برای مسمومیت دانش‌آموزان قمی پیدا شد؟ + جزئیات

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم از انتقال ۱۱۷ دانش آموز قمی ۱۳ مدرسه به بیمارستان‌های استان در پی گزارش‌ حوادث رسیده به اورژانس خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در پی اعلام گزارش حوادثی در مدارس قم در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۱۷ دانش آموز از طریق اورژانس به بیمارستان های استان منتقل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته در این حادثه و حوادث مشابه هیچ دلیل و عامل خطرناکی دیده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: حال تمام دانش آموزانی که در بیمارستان بستری شده اند خوب است، ولی برای بررسی بیشتر و اطمینان خاطر خانواده‌ها در بیمارستان تحت نظر هستند.

محبی گفت: از دانش آموزانی که در حوادث قبل در بیمارستان بستری شده اند ۵ بیمار برای بررسی‌های تکمیلی همچنان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه بنده به والدین اطمینان می‌دهم هیچ عامل خطرناکی سلامت دانش آموزان را تهدید نمی‌کند و نگران نباشند، خاطرنشان کرد: هیچ موردی از فلج یا کور شدن یا فوت نداشته ایم و هیچ عارضه پایداری در بین دانش آموزان مشاهده نکرده ایم.

هیچ عامل مسموم‌کننده‌ای در آزمایشات دانش‌آموزان قم دیده نشد

عباس ذاکریان، فرماندار قم نیز اظهار داشت: سازمان پدافند غیر عامل از همان ابتدا نمونه برداری‌های لازم برای آزمایش را انجام داد که هیچ عامل ایجاد کننده مسمومیت در خون دانش آموزان مشاهده نشد.

وی افزود: همه دستگاه‌های ذی ربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش نشانی، پدافند غیر عامل پیگیر موضوع هستند.دانش آموزانی که نیازمند بستری بودند در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

ذاکریان در ادامه گفت: آزمایشات اخذ شده دانشگاه علوم پزشکی قم هم که برای آزمایشگاه‌های مرجع کشوری مثل رازی و انسیتو پاستور ارسال شده است هیچ مورد مشکوکی را نشان نداد.

وی در خصوص دیگر اقدمات انجام شده هم گفت: آتش نشانی قم تمامی مدارس استان را بررسی کرده است که مشکلی گزارش نشد. فرماندر قم افزود: تمامی دوربین مدارس قم هم به منظور بررسی احتمال حضور افراد مشکوک بازبینی شده است. ذاکریان همچنین بیان داشت: با دستور فرمانده سپاه پاسداران، تیم‌های رصد و پایش در دو نوبت ۲۳ و ۱۱ مدرسه قم را بررسی کردند که به جز یک مورد که هنوز پاسخش مشخص نشده سایر نمونه‌ها منفی اعلام شده است.

قم

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 39368
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha