فیگور پشت جنجالی هادی چوپان دردسرساز شد + عکس

هادی چوپان چند روز بعد از کسب ساندو در لاس وگاس از سوی یکی از قهرمانان قدیمی مسترالمپیا به چالش کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پس از قهرمانی شگفت‌انگیز هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۲، اظهارنظرها و بحث ها در خصوص اهدای ساندو به این قهرمان ایرانی همچنان وجود دارد. اخیرا "ریچ گاسپاری" بدنساز بازنشسته در اینستاگرام هادی چوپان را با "دوریان یتس" قهرمان شش دوره مسترالمپیا مقایسه کرد؛ اتفاقی که با استقبال خوبی از سوی چوپان همراه نبود.

در رادار اقتصاد بیشتر بخوانید:
درگیری فیزیکی با هادی چوپان روی استیج مستر المپیا + فیلم

ریچ گاسپاری ۵۹ ساله یک بدنساز بازنشسته آمریکایی است که چندین بار در مستر المپیا شرکت کرده. اگرچه او هرگز عنوان قهرمانی را در این رقابت بزرگ کسب نکرده، اما برای سه سال متوالی در سال های ۱۹۸۶، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ به عنوان دومی مسترالمپیا دست یافته است.
ریچ البته متعلق به دوران طلایی مسترالمپیا است که شاهد افسانه هایی مانند دوریان یتس و رونی کلمن بود. با این حال، وقتی گاسپاری سعی کرد عضلات پشت هادی چوپان و دوریان یتس را با هم مقایسه کند، با واکنش های منفی زیادی مواجه شد.
ریچ گاسپاری در پست اینستاگرامی خود با قرار دادن عکسی از عضلات پشت هادی چوپان در کنار عضلات پشت دوریان یتس آن ها را با هم مقایسه کرد و در توضیح آن نوشت: "اینجا یک چیز جالب برای دیدن است. این مقایسه دوریان یتس است که در سال ۱۹۹۲ برنده مستر المپیا شد و در کنار او هادی چوپان است که به تازگی برنده مستر المپیا شده است. همانطور که می بینید ۳۰ سال پیش، قهرمانان خیلی بهتر از امروز بودند."

1785123

به گفته گاسپاری، دوریان یتس در نقش مسترالمپیا نسبت به هادی چوپان، ظاهری مستحکم‌تر و قوی‌تر داشت. او عضله پشت یتس که به درخت کریسمس تشبیه شده را با ماهیچه‌های کمتر عضلانی چوپان مقایسه کرد و اعلام کرد که بدنسازان ۳۰ سال پیش بدنی بسیار منظم و بی نقص تر از الان داشتند.
این مقایسه جالب توجه و پرسروصدا، چندان برای قهرمان ایرانی خوشایند نبود. چوپان در کامنت های همین پست پاسخ گاسپاری را داد و نوشت: " این مقایسه مثل مقایسه عکس بازوی تو با بازوی رونی کلمن است. آیا فکر می کنی مقایسه درستی است؟"

1785124

نکته اینجا بود که به اعتقاد خیلی از کارشناسان هادی چوپان به خاطر عضلات فوق العاده خود از نمای روبرو توانسته از رقبایش در مسترالمپیای ۲۰۲۲ سبقت بگیرد، اما گاسپاری دقیقا دست روی نقطه ضعف چوپان گذاشته است. این موضوع دقیقا مساله ای بود که هادی چوپان در کامنت دوم خود به آن اشاره کرد: "شما همیشه نقطه تاریک را با نقطه روشن مقایسه می کنید. بیایید نقطه روشن را با نقطه روشن مقایسه کنیم."

1785125

با این حال ریچ در پایان یادداشت جنجالی خود به این نکته اشاره کرده که اگرچه چوپان پشت خوبی ندارد، قسمت جلویش عالی به نظر می رسد و بهتر از رقبای خود. به گفته این بدنساز بازنشسته، درک لونسفورد عضلات پشت بهتری نسبت به چوپان داشت. البته ریچ گاسپاری پاسخ یکی از کامنت های هادی را هم اینگونه داد: " اینجا هیچ نفرتی وجود ندارد این فقط یک مشاهده است فکر می کنم هادی شگفت انگیز به نظر می رسید و بدنساز بهتری بود، اما همچنین معتقدم که او می تواند پیشرفت کند و چندین ساندو برنده شود زیرا اکنون استانداردها را تعیین کرده است."
اما فیل هیث قهرمان ۷ دوره مسترالمپیا نیز در بحث مقایسه ریچ شرکت کرد. با این حال، او هیچ طرفی را انتخاب نکرد. در عوض، فیل هیث توضیح داد که چرا نباید تصویر بدنسازان را با هم مقایسه کرد.

1785126

به گفته هیث، تصاویر مربوط به گذشته و حال به دلیل پیشرفت فناوری نورپردازی، متفاوت به نظر می رسد. این قهرمان افسانه ای المپیا معتقد است فناوری نور امروزه به شکلی است که از همه جهات بر بدن بدنسازان می تابد؛ بنابراین مقایسه این دو عکس درست نیست.
آخرین کامنت هادی چوپان زیر پست جنجالی ریچ گاسپاری هم اشاره به همین نکته و تفاوت فناوری نسبت به گذشته داشته است: "رنگ ها را مقایسه کنید. نور. کیفیت دوربین ها و سایر زاویه ها. حرفه ای باشید آقای گاسپاری!"

1785127

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 37258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عشقم وطنم IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      16 1
      سلام ازینکه عضلات پشت یتس بهتراز هادی است ب نظرم شکی نیست ولی یتس فقط تنها نقطه قوتی ک داشت همین عضلات پشتش بود ک اونو اسطوره کرد ولی این مقایسه جوان مردانه نیست چون هادی چوپان در بین ده ها عضلات دیگر مثل پا و شکم و سینه و ساق ... خیلی بهتر از یتس میباشد
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      11 0
      گاسپاری، شکر خورده، هادی فیگور کامل پشت نگرفته. تصویر زودتر یا بعد از فیگور گرفته شده
    • سید صادق مرتضوی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      6 9
      درود بر پهلوان آرزو دارم هادی خان رو کنار رهبر معظم ببینمشون شهدا و خانواده های آنها رو خوشحال کرد ماشاالله هادی چوپان ماشاالله ایران
      • مجتبی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
        17 8
        جان اجدادتون هادی چوپان رو به خودتون نچسبونین.همین امثال تو میگفتن بدنسازی ورزش نیست یادمون نرفته از صداوسیما چی پخش میکردین درمورد بدنسازی.حالا چی شده داداش داداش میکنین؟!هادی پوستش کنده شده یه نفرتون کمکش نکرده فقط زخم زبوناتون بوده حالا که به قله رسیده میخاین مفت بری کنین؟
    • خ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      4 0
      چوپان بهترین است گل به است خیلی خوب است
    • حسن IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      اون یه اشی برا خودش خورده فیکور کامل گرفته نشده