آخرین اخبار از درگیری و آتش سوزی در زندان اوین + فیلم

از دقایقی قبل تصاویری از محوطه زندان اوین منتشر شده که نشان می‌دهد آتش سوزی گسترده در این زندان صورت گرفته است. افراد محلی می‌گویند در ۲۰ دقیقه گذشته حداقل ۴ مرتبه صدای انفجار از محل آتش سوزی شنیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش‌سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت، یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت، انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کرده و هم اکنون آتش‌سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است، نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هرچه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

آخرین جزئیات از حادثه زندان اوین/ آتش‌سوزی و درگیری زندانیان

بر اساس این گزارش، درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

در حال حاضر شورش مهار شده و شرایط زندان در کنترل ماموران زندان قرار دارد و آتش‌سوزی زندان با تلاش نیروهای آتش‌نشانی درحال کنترل است.

یک مقام امنیتی نیز در این‌باره گفت: شرایط به‌طور کامل تحت کنترل است و آرامش در زندان برقرار شده و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

چند روایت از اوضاع در حوالی زندان اوین

کانال تلگرام روزنامه شرق درباره اوضاع اطراف زندان اوین نوشت: بزرگراه مدرس از ورودی صدر بسته شده است/ در خیابان‌های اطراف اوین و سعادت آباد، مردم در اطراف خیابان ایستاده‌اند و ترافیک شدیدی ایجاد شده است/ پلیس اجازه توقف در نزدیکی اوین را نمی‌دهد / صدای بوق شدید ماشین‌ها در اطراف اوین شنیده می‌شود

خبرگزاری تسنیم هم در این رابطه نوشت: در حال حاضر فضا کاملاً آرام است؛ ماموران امنیتی و انتظامی در منطقه حضور دارند اما برخلاف برخی شایعات خبری از تجمع یا شعار نیست.

ماشین‌های اطفای حریق و امدادی نیز همچنان در اطراف اوین حاضر هستند با این حال غیر از یک دود مختصر، اثری از آتش دیده نمی‌شود و مشخصاً آتش اطفا شده است.

آتش نشانی: حریق در زندان اوین مهار شده است

سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم از مهار حریق در زندان اوین خبر داد و اعلام کرد آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری هستند و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

فارس نوشت :

از دقایقی قبل تصاویری از محوطه زندان اوین منتشر شده که نشان می‌دهد آتش سوزی گسترده در این زندان صورت گرفته است. افراد محلی می‌گویند در ۲۰ دقیقه گذشته حداقل ۴ مرتبه صدای انفجار از محل آتش سوزی شنیده شده است.

میزان نوشت :

دادستان تهران گفت: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش ارام شده است و آرامش برقرار است.

وی تاکید کرد درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که اتش و درگیری انجا رخ داده جداست و با آن فاصله دارد.

تسنیم نوشت :

یک منبع آگاه درباره جزییات اتفاقات امشب زندان اوین گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به دلیل درگیر شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند.

در این حین، برخی زندانیان با سواستفاده از فضای پیش آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند.

وی گفت: مدیریت زندان از آتش نشانی برای اطفای حریق کمک می‌گیرد و بعد از مدتی آتش خاموش می‌شود و اوضاع تحت کنترل قرار می گیرد.

این مقام امنیتی با بیان اینکه بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند، گفت که به رفتار افراد موثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

ایسنا به نقل از سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نوشت :

محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شد.

حریق نیز در قسمت خیاطی این ساختمان در طبقه فوقانی رخ داده بود.

آتش نشانان هم از طریق نردبام هیدرولیکی و هم از طریق نفوذ به داخل عملیات اطفای حریق را انجام دادند و در حال حاضر آتش کاملا خاموش شده است.

در حال حاضر نیروها در حال انجام لکه‌گیری پایانی هستند.

هیچ‌گونه خسارت جانی مشاهده نشده است.

ایرنا به نقل از یک مقام ارشد امنیتی نوشت :

شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درکیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.

به گفته این مقام امنیتی، اراذل اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.

وی افزود: هم‌اکنون، شرایط به صورت کامل تحت کنترل درآمده و آرامش در زندان برقرار است و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

این مقام افزود : عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری دولت همچنین نوشت :

در پی آشوبگری و درگیری شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) در زندان اوین تهران که توسط عده‌ای از زندانیان بند ارازل و سارقین در این زندان رخ داد و منجر به آتش زدن انبار البسه زندان شد، با ورود نیروی های انتظامات زندان و نیروهای آتش نشانی اطفای حریق به پایان رسید.

یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: آتش‌سوزی هم‌اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومین این حادثه نیز گفت: این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومین نیز تاکنون ۸ نفر است.

مرکز رسانه قوه‌قضاییه اعلام کرد :

ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.


بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.


بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.


در حال حاضر شورش مهار شده و شرایط زندان در کنترل ماموران زندان قرار دارد و آتش‌سوزی زندان با تلاش نیروهای آتش‌نشانی درحال کنترل است


یک مقام امنیتی در این باره گفت: شرایط به طور کامل تحت کنترل است و آرامش در زندان برقرار شده و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

تسنیم نوشت :

یک منبع آگاه به تسنیم گفت که زندان اوین در حال حاضر کاملاً تحت کنترل و آتش سوزی نیز اطفا شده است.

خبرنگار تسنیم از مقابل زندان اوین نیز گزارش داد که به نظر می‌رسد آتش مهار شده و در فضای بالای زندان اوین صرفاً دودهایی دیده میشود و خبری از زبانه های آتش نیست.

روزنامه شرق نوشت:‌

بزرگراه مدرس از ورودی صدر بسته شده است.

در خیابان‌های اطراف اوین و سعادت آباد، مردم در اطراف خیابان ایستاده‌اند و ترافیک شدیدی ایجاد شده است.

پلیس اجازه توقف در نزدیکی اوین را نمی‌دهد. صدای بوق شدید ماشین‌ها در اطراف اوین شنیده می‌شود.

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
کد خبر: 34145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      منزل ما مشرف به زندان است. چندین ساعت آتش می‌سوخت و هنوز بوی سوختگی شدید و دود از اوین بیرون میزند. دامنه اتفاقات بسیار زیاد و موضوع خیلی حاد و پیچیده‌تر از این حرفهایی است که در رسانه ها میگند...