استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال شد/ شال آبی روی جام قهرمانی

تیم فوتبال استقلال توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را ۳ هفته مانده به پایان مسابقات کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد فولاد خوزستان عبور کند.

شاگردان فرهاد مجیدی با این پیروزی ۶۳ امتیازی شدند تا با توجه به شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کنند.

اختلاف آبی پوشان با شاگردان گل محمدی در صدر جدول به ۹ امتیاز رسید و با توجه به قانون بازی رودر رو و قانون گل زده در خانه حریف، بدون احتساب تفاضل گل توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

به این ترتیب تیم فوتبال استقلال تهران پس از ۹ سال عنوان قهرمانی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران را به خود اختصاص داد. 
 

شکست پرسپولیس برابر سپاهان

در آخرین مسابقه هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس در سیرجان به مصاف تیم سپاهان اصفهان رفت که مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. پرسپولیس امشب با شکست مقابل سپاهان تیم سوم جدول به طور کامل از کورس خارج و زمینه‌ساز قهرمانی زودهنگام استقلال در لیگ برتر بیست و یکم را فراهم کرد. با این شکست استقلال حتی اگر سه بازی آینده‌اش را هم بازنده شود به دلیل بازی رودرو با پرسپولیس بالاتر از سرخپوشان در پایان فصل قرار می‌گیرد و قهرمان است.

سپاهان هم با این برد ۵۲ امتیازی شد و اختلاف امتیازش با پرسپولیس به ۲ رسید و شانس نایب قهرمانی در این فصل را هم دارد. به این ترتیب حکومت ۵ ساله پرسپولیس در لیگ برتر به پایان رسید. قهرمان ۵ دوره لیگ برتر این فصل ممکن است به رده سوم هم سقوط کند.

 

نفت مسجد سلیمان یک - نساجی یک

نساجی با این تساوی ۲۹ امتیازی شد و در همان رده دوازدهم باقی ماند و نفت نیز با ۲۰ امتیاز از رده چهاردهم تکان نخورد.

ذوب آهن صفر- تراکتور صفر 

ذوب آهن با این تساوی ۳۳ امتیازی شد و از رده دهم تکان نخورد  و تراکتور نیز با ۲۵ امتیاز در رده همان رده سیزدهم باقی ماند.

آلومینیوم اراک دو- صنعت نفت آبادان یک

با این برد آلومینیوم اراک ۳۴ امتیازی شد و به رده نهم صعود کرد. نفت آبادان هم با این باخت و البته قبل از اتمام بازی ذوب آهن و تراکتور ۳۲ امتیازی و در رتبه دهم باقی ماند.

شاگردان علیرضا منصوریان در نبرد دو مربی استقلالی لیگ برای ششمین هفته متوالی در رسیدن به برد ناکام ماندند.
 

مس رفسنجان یک- گل گهر سیرجان  دو

گل گهر با برد در دربی کرمان ۴۲ امتیازی شد و با عبور از مس و فولاد در جایگاه چهارم قرار گرفت. همچنین شاگردان محمد ربیعی که هم امتیاز با گل گهر و فولاد هستند با این باخت با تفاضل گل کمتر به رده ششم سقوط کردند.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۱
کد خبر: 28127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha