سرنوشت پروین و قطبی در انتظار یحیی

سرمربی فعلی سرخپوشان در مدت حضور موفق به کسب ۲ قهرمانی در لیگ برتر ، یک نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و یک سوپرجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرهیختگان؛به‌نظر می‌رسد فصل فوتبالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال ایران با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است. سرخپوشان تهرانی در دیدار یکشنبه‌شب مقابل آلومینیوم با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند تا آرزوهای کسب قهرمانی در جام‌حذفی برای این تیم در مرحله یک‌چهارم به پایان برسد. ازسوی دیگر پرسپولیس در لیگ برتر نیز شرایط نامناسبی را تجربه می‌کند و ۶هفته مانده به پایان رقابت‌ها با صدر جدول فاصله ۶امتیازی دارد که همین موضوع نارضایتی هواداران سرخ را برانگیخته است. گروهی از هواداران حاضر در آخرین دیدار این تیم مقابل آلومینیوم بعد از حذف تلخ تیم محبوب‌شان نارضایتی خود را با سر دادن شعارهایی با محتوای تغییر در کادرفنی و حضور سرمربی خارجی ابراز کردند که همراه با واکنش گروهی دیگر از هواداران و درگیری بین موافقان و مخالفان یحیی گل‌محمدی شد.
سرمربی فعلی سرخپوشان در مدت حضور موفق به کسب ۲ قهرمانی در لیگ برتر ، یک نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و یک سوپرجام شده است. قهرمانی‌هایی ارزنده و درخشان، اما حتی این موفقیت‌ها نیز نمی‌تواند یک سرمربی را در فوتبال ایران از نوک تیز انتقادها در امان نگه دارد. اسطوره باشگاه پرسپولیس علی پروین با کسب یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در جام‌درجام آسیا، ۶قهرمانی در لیگ تهران، ۳قهرمانی در لیگ سراسری و ۳قهرمانی در جام‌حذفی مردی بی‌تکرار و فعلا غیرقابل دست‌یافتنی است ولی حتی این سرمربی بزرگ و پرافتخار هم با عصبانیت و الفاظ رکیک هواداران مواجه شد و بی‌توجهی این اسطوره به اعتراضات منجر به شکست ۴ بر ۲ مقابل فجرسپاسی و رسیدن اعتراضات به بالاترین حد ممکن خود شد که باعث تغییر روی نیمکت این تیم و حضور آری‌هان شد. دیگر سرمربی موفق سرخپوشان افشین قطبی نیز بعد از یک قهرمانی دراماتیک و تاریخی نتوانست عملکرد فصل گذشته را در لیگ هشتم تکرار کند که همین اتفاق باعث نارضایتی هواداران و توهین به جایگاه سرمربی پرسپولیس شد. این اتفاق به‌حدی رسید که قطبی ترجیح داد با استعفا، شأن و شخصیت خود را در خطر نابودی قرار ندهد. علی دایی نیز در اواخر دهه۸۰ به دلایل کسب نتایج ضعیف با اعتراض، توهین‌های شدید و حتی حملات فیزیکی مخالفان خود مواجه شد و حتی ۲قهرمانی در جام‌حذفی نیز نتوانست کمی الفاظ مخالفان شهریار فوتبال ایران را به سمت‌وسوی انتقادهای مسالمت‌آمیز و در چهارچوب ادب ببرد.
نمونه عجیب این انتقادها و ناملایمتی‌ها به سومین قهرمانی متوالی سرخپوشان برمی‌گردد. پرسپولیس تهران در لیگ هجدهم در ۴رقابت متوالی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، تراکتور و ماشین‌سازی تبریز متحمل ۴تساوی شد که همین موضوع باعث نارضایتی هواداران و انتقادها به مربی کروات این تیم شد. این انتقادها هیچ‌وقت سمت‌وسوی بی‌ادبانه نگرفت اما نشان داد حتی برانکو ایوانکوویچ که در همان فصل فوتبالی سرخپوشان را به نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا رساند نیز از نارضایتی و انتقادهای هواداران در امان نیست.
شواهد و قرائن حاکی از رقم خوردن صفحه جدید این اتفاقات با حضور یحیی گل‌محمدی است؛ مربی‌ای که پیش از این ترجیح داد بعد از اتفاقات فینال جام‌حذفی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ با استعفای خود به فضای هواداری آرامش ببخشد. اما حالا بعد از ۹سال بار دیگر با این اتفاق شوم و نامیمون مواجه شده است که به‌نظر می‌رسد برای جلب نظر هواداران کار بسیار سخت و دشواری دارد. به‌نظر می‌رسد مدافع اسبق تیم‌ملی و پرسپولیس نیازمند یک دگرگونی عجیب در رفتار و تصمیمات خود است تا بتواند روی نیمکت سرخپوشان به‌کار خود ادامه دهد. البته که چند نتیجه خوب می‌تواند ورق را به‌سمت او برگرداند خصوصا اگر با ناکامی استقلال در کورس قهرمانی همراه شود و قرمزها را به ششمین قهرمانی متوالی امیدوار کند.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 27138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha