سهم انرژی‌های نو از بازار جهانی خودرو رکورد زد

سهم وسایل نقلیه‌ای که انرژی‌های نو استفاده می‌کنند در سال ۲۰۱۹ در بازار جهانی به ۲.۵ درصد رسید که یک رکورد بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شین هوا، بر اساس گزارشی که روز دوشنبه در دومین کنگره جهانی وسایل نقلیه انرژی جدید WNEVC ۲۰۲۰ منتشر شد، سهم این‌گونه وسایل نقلیه از بازار جهانی در سال ۲۰۱۹ به ۲.۵ درصد رسید که یک رکورد بی‌سابقه است.

در سال گذشته حدود ۲.۲ میلیون وسایل نقلیه انرژی جدید در سطح جهان فروخته شده است که ۱۰ درصد رشد سالانه نشان می‌دهد.

گزارش «همکاری و توسعه چین و آلمان در زمینه وسایل نقلیه انرژی جدید» به طور مشترک توسط انجمن مهندسان خودروی چین و انجمن صنعت خودرو آلمان گرداوری شده است.

در این گزارش آمده است: صنعت وسایل نقلیه انرژی جدید در چین شاهد توسعه سریع بوده و طی پنج سال متوالی در فروش جهانی پیشتاز بوده و در مجموع ۱.۲ میلیون دستگاه از این‌گونه وسایل نقلیه در سال ۲۰۱۹ در این کشور فروخته شده است.

کنگره جهانی WNEVC ۲۰۲۰ با تمرکز بر توسعه پایدار و سالم وسایل نقلیه انرژی جدید، روز یکشنبه در هایکو، مرکز استان هاینان در جنوب چین آغاز به کار کرد.

در این کنگره که هم اکنون در جریان است، مقامات دولتی چین، دانشگاهیان، کارشناسان و مدیران عالی‌رتبه شرکت‌های تولیدکننده مشهور خودرو از داخل و خارج از این کشور دیدگاه‌های خود را در مورد این صنعت و فن‌آوری‌های مربوطه و همچنین چشم‌اندازهای خود برای آینده به اشتراک خواهند گذاشت.

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: 1857
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha