بارش باران و وزش باد شدید در ۲۸ استان تا آخر هفته

سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید و صاعقه طی امروز تا آخر هفته خبر و نسبت به آسیب به به محصولات زراعی و باغی کشاورزان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، ارتفاعات تهران و البرز،‌ سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

فردا همین شرایط برای شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات و غرب سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال لرستان، همدان،‌مرکزی و قم پیش بینی شده است.

روز سه شنبه بارش در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، غرب یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات هرمزگان، همدان، مرکزی، قم، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت.

بر ساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، مرکز، دامنه‌های زاگرس، یزد، کرمان و ارتفاعات هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود.

با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر فردا و سه شنبه کاهش محسوس دما به ویژه در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش ۹ تا ۱۳ درجه در این مناطق پیش بینی می‌شود.

از سه شنبه تا آخر هفته نیز برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر برای کشاورزان برخی استان‌ها هشدار صادر کرد؛

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ

نوع مخاطره: رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۹: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ : گیلان، مازندران و ارتفاعات و دامنه در استانهای زنجان، قزوین، قم، مرکزی البرز، تهران، سمنان، اصفهان، گلستان، کرمان، شمال فارس.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۱: گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات استانهای گلستان، سمنان، قم، اصفهان.

اثر مخاطره: آسیب به محصولات زراعی و باغی و اصابت صاعقه به دام‌ها.

توصیه: پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏ ها، استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 14544
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha