چالش جدید برای مجوز پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷

گروهی از حامیان حقوق مسافران هواپیماهای مسافری، تصمیم سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای لغو دستور ماه مارس ۲۰۱۹ مبنی بر زمین گیر کردن بوئینگ ۷۳۷ مکس را با درخواست تجدیدنظر در دادگاه به چالش کشیده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، گروهی از حامیان حقوق مسافران هواپیماهای مسافری، تصمیم سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای لغو دستور ماه مارس ۲۰۱۹ مبنی بر زمین گیر کردن بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو سانحه مرگبار در ۵ ماه را که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، به چالش کشیده‌اند.

فلایرز رایتز (Flyers Rights) و گروهی از حامیان حقوق مسافران اعلام کردند بر اساس دستور ۱۸ نوامبر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر ازسرگیری پروازها، به دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا درخواست تجدیدنظر داده اند.

پل هادسون، رئیس فلایرز رایتز و یکی از چهار فردی که این تصمیم را به چالش کشیدند، گفتند FAA و بوئینگ اعلام کردند بر اساس «اطلاعات محرمانه و آزمایش های مخفیانه که از نظر حقوقی کافی نیست» بوئینگ مکس امن است.

هادسون و برخی از قانون گذاران دموکرات خواستار افشای اطلاعات اساسی بیشتر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در بررسی خود شده اند. این گروه به صورت جداگانه تلاش می کند تا سازمان هوانوردی آمریکا را تحت فشار قانون آزادی اطلاعات، به تحویل اسناد مرتبط با تعمیرات و آزمایش های فنی ۷۳۷ مکس مجبور کند.

FAA پیش از بازگشت این هواپیماها به خدمات، یک سری تغییرات نرم افزاری و آموزش جدید خلبانان را ملزم کرده است. همچنین FAA یک طرح آموزشی آمریکن ایرلاینز را برای خلبانان به منظور از سرگیری پروازهای مکس ۷۳۷ تصویب کرده است.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 10647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha