امیدواری آلمان‌ به حل مشکل خط لوله روسیه ـ اروپا با رفتن ترامپ

وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، موضوع ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشا تودی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، اعلام کرد که انتظار می‌رود با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اختلاف طولانی مدت برای ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ بین روسیه و اروپا حل شود.

ماس طی مصاحبه‌ای هفته‌نامه در اشپیگل، گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌های اعمال شده علیه این پروژه را اقدامی غیرقانونی دانسته و از نظر سیاسی رویکرد متفاوتی را در قبال آن‌ها دارد.

وی گفت: البته اختلاف کمی در قبال این پروژه بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها در آمریکا وجود دارد، اما با این حال تغییر در ساختار و انجام یک شکل دیگر مذاکره می‌تواند به حصول پیشرفت در این موضوع کمک کند.

هایکو ماس تأکید کرد که واشنگتن در این قبال فقط در حال پیشبرد سیاست‌های اقتصادی محض خود است و تلاش می‌کند با این تحریم‌ها صادرات گاز خود به اروپا را افزایش دهد.

ماس گفت: ما با بهبود زیرساخت‌های آلمان برای واردات گاز LNG مشکلی نداریم، اما از نظر سیاسی به شرایط پیش آمده نگاه متفاوتی داریم. با تکمیل پروژه نورد استریم ۲ قرار نیست ما به کسی وابسته شویم.

کنگره آمریکا اخیراً قانون سیاست دفاعی سالانه خود را تصویب کرده که شامل اعمال بسته‌ای از تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی است که در ساخت نورد استریم ۲ و خط لوله ترک‌استریم فعالیت می‌کنند.

ساخت خط لوله نورد استریم ۲ صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر کرده و به ۱۱۰ میلیارد مترمکعب در سال خواهد رساند.
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
کد خبر: 9999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha