چرا برخی از تریدرها افراد موفقی هستند؟

کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه گفت: این مساله مهم است که بدانیم چرا یکسری از تریدرها افراد موفقی هستند و وارد هر معامله‌ای که می‌شوند، سود خوبی کسب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صدای بورس؛ داود احمدی؛ کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص روانشناسی بازار سرمایه به صدای بورس افزود: این افراد روی دو موضوع خیلی کار کرده اند یکی عملکرد این‌تریدرها است و دیگری ذهنیت آن ها است. عملکردی که این ها دارند نشات گرفته از ذهنیت‌شان است یعنی چه عملکردی داشته و چه باورهایی در ضمیر ناخودآگاه افراد شکل گرفته است.

احمدی اظهار کرد: تریدرهای خوب باورهای مثبت و مداوم دارند که در ذهن افراد شکل گرفته برای همین تریدرهای خوب می دانند برای چه وارد بازار سرمایه شده اند و قرار است چه میزان سود ببرند و در سبدهایشان چه چیزهای باشد.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: برخی افراد متاسفانه هدف مشخصی ندارند و دقیقا نمی دانند از بازار سرمایه چه می خواهند؟ برای همین پیشرفت خوبی نمی کنند و به اهداف مالی خودشان نمی رسند.

به گفته وی؛ ذهن افراد باید برای بازدهی مناسبی و سود دهی تمرکز کنند اماعده ای ذهنشان روی ضرر و کاهش سود تمرکز کرده اند و به دنبال راهکارهای مناسب نمی گردند.

تحلیل گر بازار سرمایه اظهار کرد: سرمایه گذاران موفق حتی اگر زیان هم کنند به سرعت راه خودشان را پیدا می کنند و به دنبال راه کارهای مناسب برای پیشبرد اهدافشان می گردند و در نتیجه مجددا به راندمان مثبت می رسند.

وی افزود: اگر ذهن افراد بتواند حادثه و بحران ها را مدیریت کنند می توانند به نتیجه مثبتی می رسند. ترینرهای خوب روی افکار و شرایط منفی مدیریت درستی دارند به همین دلیل حتی در شرایط سخت هم صدمه نمی بینند.

احمدی تاکید: باورها یک روزه شکل نمی گیرد که یک روزه ایجاد شود. بلکه باورها در بلند مدت در ذهن ما تشکیل شده و روند مثبت خودش را در پیش گرفته اند. ذهنیت ما باعث می شود که ما شرایط خودمان را خلق کنیم و این مساله نیازمند این است که ببینیم این بازار با شخصیت و ذهنیت ما هم خوانی دارد یا نه؟

وی افزود: ذهن به گونه ای است که ما یکسری داده ها را به ذهن می دهیم و یکسری خروجی ها را دریافت می کنیم. بنابراین در مرحله اول باید داده های ذهنمان را فیلتر کنیم. زمانی که وردی ها فیلتر شود به مرور زمان این خروجی ها هم فیلتر می شوند.

تحلیل گر بازار سرمایه گفت: در مرحله بعدی باید ببینیم تریدرهای موفق جهان چگونه فکر می کنند باید از این افراد موفق الگو برداری کنیم و ببینیم این ها چگونه فکر می کنند و چه عملکردی دارند و بر اساس رفتارهای انها مسیرمان را ادامه دهیم.

احمدی در خصوص باور در بازار سرمایه تصریح کرد: در بازار سرمایه باید ساختار و ماهیت بازار را به خوبی بشناسیم و رفتار شناسی بازار را مدنظر قرار دهیم. وقتی شناخت خوبی از عملکردهای مختلف بازار و سهم ها داشته باشیم دلیل افت و خیز سهم ها، ریزش و صعودها و شکل رسم گیری نمودار ها را متوجه می شویم بنابراین دیگر اتفاقاتی که در بازار رخ می دهد برایمان عجیب نیست.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بهترین سرمایه گذاری این است که شخصیت خودمان را تقویت کنیم و با داده های دیگران خودمان به روز رسانی نکنیم بلکه دانش و علم خودمان را بالا ببریم و به تحلیل سهام خودمان بپردازیم.

وی افزود: تریدرهای موفق اهل رقابت با دیگران نیستند بلکه با دیروز خودشان در رقابت هستند. نکات مثبت و منفی خودشان را می نویسند و هر روز نکات مثبت را افزایش و منفی ها را کاهش می دهند. فهمیدن ضعف و قوت های خود افراد است که باعث پیشرفت یا پس رفت آنها می شود.

تحلیل گر بازار سرمایه اظهار کرد: وقتی اهداف و خواسته های افراد در بازار مشخص شود سهامداران به پیشرفت می رسند و افراد موفق می گویند ما اگر در طول روز یک درصد رشد کنیم در طول سال ۳۶۰ درصد رشد می کنیم و این نشان دهنده این است که افراد موفق بر روی خواسته ها ی خودشان پا فشاری و استمرار دارند.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 9991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha