مودرنا قادر است ۵۰۰ میلیون واکسن تولید کند

مدیر اجرایی شرکت دارویی مودرنا اعلام کرد که این شرکت قادر است تا سال ۲۰۲۱ میلادی که در حدود دو ماه دیگر آغاز می شود تعداد ۵۰۰ میلیون واکسن کوید ۱۹ را تولید و توزیع کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛  روز پنجشنبه که شرکت فایزر اعلام کرد قادر به تامین تقاضای بازار برای دریافت واکسن کوید ۱۹ نیست، شاخص های بازار وال استریت با افت شدیدی همراه شدند در حالی که امروز شرکت مودرنا اعلام کرد قادر است تمامی ۵۰۰ میلیون تقاضا را تامین کند.

شرکت دارویی مدرنا اعلام کرده است که با ارائه اپلیکیش جدید تا روزهای آتی تصمیم دارد موارد اورژانسی= در آمریکا و اتحادیه اورپا را شناسایی کرده و در اسرع وقت برای تزریق اقدام کند.

این در حالی است که، واکسن این شرکت در حدود ۹۴.۱ درصد موثر بوده و هیچ عوارضی را در برنخواهد داشت.

این شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری در نزدک اعلام داشت: کاملا با اطمینان می گوییم که سال ۲۰۲۱ توان پاسخگویی به ۵۰۰ میلیون تقاضا را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در برآوردهای اولیه به نظر می رسد قیمت هر واکسن ۳۷ دلار آمریکا تخمین زده شود که البته برای نهادهای بزرگ در خواست کننده مانند دولت آمریکا به ۲۵ دلار هم کاهش می یابد

انجمن غذا و دارو با برگزاری جلسه ای فوری، نسبت به چگونگی واکنش نسبت به انتشار واکسن کرونا و توانایی این شرکت برای پاسخ به آن، جلسه تشکیل داد

این شرکت دارویی در روز جمعه با وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی وارد یک قرارداد جدید شد که طی آن رژیم صهیونیستی ۴ میلیون واکسن اضافه بر سهمیه خود از مودرنا خریداری کرد.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 9960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha