حساب بانکی ۶۸ هزار متقاضی مسکن ملی فعال شد

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: پرونده مربوط به ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی به شعب بانک عامل بخش مسکن ارسال شده که تا کنون حساب ۶۸ هزار نفر فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، محمود شایان در تشریح اولین گزارش مربوط به روند تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن، اعلام کرد: حساب بانکی ۶۸ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن، در شعب بانک مذکور در سراسر کشور فعال شده که این تعداد متقاضی تا کنون، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان در مجموع، واریز کرده‌اند که بخشی از آورده نقدی متقاضیان در این طرح به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به روند ثبت نام متقاضیان، مراحل لازم برای صحت‌سنجی شرایط اولیه متقاضیان از بابت واجد شرایط بودن و همچنین رسیدگی اداری به پرونده‌ها در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها، از کل افراد ثبت نام کننده، تاکنون پرونده مربوط به ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط به شعب بانک عامل بخش مسکن ارسال شده است که مقایسه این تعداد پرونده با تعداد حساب‌های افتتاح شده، بیانگر سرعت قابل توجه همکاران بانکی در پیشبرد امور تسهیلاتی مرتبط با طرح اقدام ملی است.

مدیر عامل بانک تخصصی بخش مسکن با بیان اینکه کار بررسی و عملیات معرفی متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن از طریق ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید انجام می‌شود، گفت: تا کنون مطابق اطلاعاتی که در سامانه این طرح در وزارت راه و شهرسازی درج شده است بیش از ۴۰۰ پروژه ساختمانی در چارچوب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای مختلف کشور شروع شده است که با توجه به روند عملیات، کمتر از ۳۰ پروژه ساختمانی برای دریافت تسهیلات، به بانک عامل معرفی شده است.

شایان گفت: از این تعداد، پرونده ۱۰ پروژه ساختمانی برای انجام آخرین مرحله لازم برای پرداخت تسهیلات –ترهین زمین- به دفاتر اسناد رسمی ارائه شده که تا چند روز آینده سری اول تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی به پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

وی درباره اقدامات این بانک در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تصریح کرد: بانک، مسؤلیت پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت در این طرح را تقبل کرده است و همچون تجربه موفق بانک در طرح مسکن مهر، منابع لازم برای پرداخت تسهیلات تأمین شده و بدون تأخیر زمانی، در اختیار سازندگان و تولیدکنندگان مسکن قرار خواهد گرفت. تسهیلات ساخت طرح اقدام ملی ۱۰۰ میلیون تومان است که با بازپرداخت ۱۰ ساله، پرداخت می‌شود.

شایان افزود: چنانچه همه مدارک و شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات از طرف سازنده‌ها و همینطور کل پروژه برقرار باشد، بانک مسکن آمادگی دارد حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز کاری، اولین قسط از تسهیلات ساخت را بپردازد.

بر اساس این گزارش، دولت از سال گذشته طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را در کل کشور برای خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به اجرا درآورد. ظرفیت این طرح در ابتدا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعریف شد؛ اما بعد از آن، با تفاهمنامه‌های متعددی که وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های دولتی برای خانه‌دار کردن کارمندان فاقد مسکن منعقد کرد، ظرفیت طرح افزایش پیدا کرد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 993

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha