تلاش پوتین برای افزایش فرزندآوری با پرداخت ۴۰۰ میلیارد روبل به والدین در یک سال!

پرزیدنت پوتین، تنها در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای معادل ۴۰۰ میلیارد روبل صرف فرزندآوری کرده است؛ آخرین آمار "worldometers" نشان می‌دهد با اینکه نرخ باروری روسیه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در حد ۱.۷۲ ثابت بوده در سال ۲۰۲۰ به ۱.۸۲ فرزند رسیده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ابتدای سال ۲۰۲۰ پیشنهاد داد برای تولد نخستین فرزند "سرمایه مادری" پرداخت شود.

این مبلغ برای فرزند دوم به ۶۱۶ هزار روبل افزایش می‌یابد ضمن اینکه این برنامه تا پایان سال ۲۰۲۶ تمدید خواهد شد؛ علاوه بر این، دولت تا ۷ سالگی کودک، با پرداخت یارانه از خانواده او حمایت می‌کند، این سیاست راهبردی برای برون‌رفت از چالش جمعیتی روسیه است؛ پرزیدنت پوتین، تنها در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای معادل ۴۰۰ میلیارد روبل برای این قانون خاص تخصیص داده است.

بر اساس آمار "worldometers" جمعیت فعلی روسیه ۱۴۵ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر است؛ جمعیت این کشور معادل ۱.۸۷ درصد از کل جمعیت جهان است.

با توجه به اینکه سن متوسط ​​در روسیه ۳۹.۶ سال است نرخ باروری در این کشور از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در حد ۱.۷۲ فرزند ثابت بود، این میزان پایین‌تر از حد جانشینی یعنی ۲.۱ فرزند است اما آخرین آمار "worldometers" نشان می‌دهد که نرخ باروری روسیه در ۲۰۲۰ به ۱.۸۲ رسیده است.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 9892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha