گود برج میلاد بعد از یک دهه تعیین تکلیف شد|پروژه به شهرداری واگذار شد

گود برج میلاد سال ها بلاتکلیف بود. عده ای معتقد بودند که این گود باعث آسیب به مرکز همایش های برح میلاد شده است. عضو شورای شهر تهران خبر از تعیین تکلیف این گود داد و گفت: این پروژه به شهرداری واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، در سال ۱۳۸۷ فاز اول برج میلاد تهران افتتاح شد. در کنار این برج، در همان زمان قرار بود برج دوقلویی دیگری ساخته شود، اما بعدا این موضوع منتفی شد و قرار شد که در کنار برج میلاد مرکز تجارت جهانی و هتل ساخته شود.

یک دهه گودمیلاد بلاتکلیف ماند/هشدارهای شورایی ها برای تعیین تکلیف پروژه

 گودبرداری آغاز اما بعد از مدتی متوقف و سالیان سال این گود بلا تکلیف ماند. اعضای شورای شهر در دوره قبل بارها در این باره هشدارهایی دادند، اما این گود بلاتکلیف ماند. در دوره جدید مدیریت پنجم مدیریت شهری اعضای شورای شهر در این باره هشدار دادند.

جلسات زیادی برای تعیین‌تکلیف این گود گذاشته شد

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در این‌باره گفت که جلسات زیادی برای تعیین‌تکلیف این گود گذاشته شده است و قرار شد که جلسه‌ای هم با حضور ذینفعان برگزار شود. 

گود ایمن است اما باید تعیین تکلیف شود/پایش مدام

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد: مرتباً در حال پایش هستیم تا تعیین‌تکلیف شود و در گزارشاتی که به دست ما رسیده،‌ اعلام شده است که این گودها چند سال آینده هم ایمن است، اما پیشنهاد دادیم که هر چه سریع‌تر این گود تعیین‌تکلیف شود. 

طرح تغییر کرد/هتل ساخته نمی شود

سالها گذشت و این گود بلاتکلیف ماند. قرار بود که کار مشارکتی در این پروژه صورت گیرد، اما عملاً بعد از گودبرداری، این گود به حال خود رها شد.

افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در این‌باره می‌گوید: قرار بود کار مشارکتی صورت گیرد و بنا به دلایلی این امر رخ نداد و گود رها شده است، به زودی مشکل برطرف می‌شود. 

این گود سال‌ها پیش حفر و به روش نیلینگ پایدار سازی شد

به گفته این عضو شورای شهر، این گود در کنار سالن همایش‌های برج میلاد است و فاصله قابل توجهی با برج دارد؛ این گود سال‌ها پیش حفر شده و به روش نیلینگ پایدار سازی شده اما این پایداری دائمی نیست. قرار بود در این گود هتل ساخته شود اما طرح تغییر کرد.

ترک های بر روی جداره/مشکل باید حل شود

برخی معتقد بودند که ترک‌هایی بر روی جداره‌های گود ایجاد شده است و باعث بروز مشکلاتی می‌شود و باید مقاوم‌سازی‌های لازم صورت گیرد.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در این‌باره گفت: این گود در کنار یکی از املاک ارزشمند شهرداری که نماد اصلی پایتخت است  که بلاتکلیف است و باید مشکل آن را برطرف کرد. 

کش و قوس‌ها ادامه داشت و پلیس هم دراین باره اظهارنظرهای متعددی داشت و تا جایی که سردار رحیمی در سالهای قبل به یکی از رسانه‌ها گفته بود که در این زمینه مشکلاتی وجود داشت، اما جلساتی برگزار و نتایج خوبی به دست آمده است.

سازه برج میلاد با سالن همایش‌ها دو سازه کاملا متفاوت است

برخی می گفتند این گود به سازه اصلی برح میلاد صدمه وارد کرده است. اما پیروز حناچی شهردار تهران گفت: که سازه برج میلاد با سالن همایش‌ها دو سازه کاملا متفاوت است. سازه برج میلاد مشکلی ندارد، اما سالن همایش‌ها در نزدیکی گودی خطرناک است که در حال حاضر مقاوم‌سازی آن انجام شده و برای تثبیت باید بر روی آن سازه‌ای احداث شود تا از خطر دور شود. 


وی تأکید کرد: میزان حجمی که باید بر روی آن بارگذاری شود درآمده است.

بالاخره گود برج میلاد تعیین تکلیف شد/شریک گود را به شهرداری سپرد

پس از کش و قوس‌های فراوان و تذکرهای اعضای شورای شهر در خصوص آخرین وضعیت گود برج میلاد خبر رسید که این گود تعیین‌تکلیف شده است و شریک پروژه آن را به شهرداری تهران سپرده است.

 شهرداری و شریک با هم به توافق رسیدند 

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: توافقات لازم صورت گرفته است و تا جایی که بنده اطلاع دارم، شهرداری و شریک با هم به توافق رسیدند و قرار شده که این پروژه در ازای مبلغی به شهرداری تهران و برج میلاد واگذار شود. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این پروژه بعد از سالیان سال از بلاتکلیفی خارج شده است. 

باید به طورکلی یک گزارش در زمینه گودهای خطرناک شهر تهیه شود

وی در خصوص گودهای خطرناکی که در پایتخت وجود دارد گفت: گودهایی در سطح شهر تهران وجود دارد که آمار آن از سوی شهرداری اعلام شده است، بخشی مربوط به بخش خصوصی است و بخشی هم شاید مالکان غیرخصوصی دارد و مربوط به نهادهای سازمان‌هاست، ولی باید به طورکلی یک گزارش در این زمینه تهیه شود و میزان خطرپذیری آنها مشخص شود و باید گودهای پرخطر ایمنی‌سازی و تعیین تکلیف شوند. 

مالکانی که گودهای پرخطر را پر نکنند شهرداری آن را ایمن سازی کرده و مالک باید هزینه را بپردازد

وی تأکید کرد: شهرداری اقداماتی را در این زمینه شروع کرده است و قرار است افرادی که گودهای خود را رها کرده و ایمن‌سازی نمی‌کنند، شهرداری نسبت به ایمن‌سازی و پر کردن آنها اقدام کند و مالک موظف است که کلیه هزینه‌ها را پرداخت کند. 

البته در خصوص وضعیت گود رهاشده برج میلاد مباحث متعددی مطرح شد و اعضای شورا تأکید بر تعیین‌تکلیف آن داشتند.

مجید فراهانی عضو  شورای شهر تهران حتی گفته بود که در خصوص گود برج میلاد، شهرداری به قوه قضائیه شکایت کرده است. 

اقدامات  شهرداری تهران در راستای تأمین ایمنی پروژه

عضو شورای شهر تهران ادامه داده بود که شهرداری چند سال پیش قراردادی منعقد کرده که متأسفانه این بخش بعد از گودبرداری رها شده است و باید در این دوره مدیریت شهری، تعیین‌تکلیف شود، چرا که رهاسازی گود موجب ایجاد ترک‌هایی در مرکز همایش‌های برج میلاد شده است. 

وی ادامه داد: شهرداری تهران در راستای تأمین ایمنی پروژه با اخذ مشاور در راستای ایمن‌سازی برج اقدام کرده است، اما باید موضوع تعیین‌تکلیف شود. 

براساس این گزارش بعد از حدود یک دهه بالاخره گود رهاشده کنار برج  میلاد تعیین تکلیف شده است و این گود به شهرداری تهران واگذار شده است. حال باید دید که شهرداری قرار است در این بخش چه اقداماتی انجام دهد. 

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 9879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha