آیا شاخص کل مثبت می‌شود؟ / عرضه در پالایشی یکم باعث نزول شاخص کل

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهاش شاخص‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد اما شاخص هم‌وزن روندی صعودی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای پالایشی و شستا باعث روند نزولی شاخص کل شد و شاخص کل حدود ۶ هزار واحد ریزش کرد اما ب نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات تقاضا بر عرضه غلبه کند و حتی روند شاخص کل مثبت شود.

روند نزولی شاخص کل در حالی است که شاخص هم‌وزن رشدی حدودا نیم درصدی داشت و روند تک‌سهم‌ها و سهم‌های کوچک بازار سهام صعودی است.

با شروع روند صعودی بازار سهام شاخص کل رشد خوبی داشته و محدوده‌های حمایتی را نیز شکسته است و به نظر می‌رسد روند صعودی بازار سهام شروع شده اما پیش‌بینی‌ها در رابطه با روند بورس این هفته مثبت نیست و بسیاری از کارشناسان بازار سهام این هفته را متعادل می‌دانند.

به نظر می‌رسد سهم‌های کوچک بازار سهام راه خود را از نمادهای بنیادین مانند شستا و … جدا کردند و تقاضا و اعتماد به بازار سهام باعث رشد شاخص کل خواهد شد.

نمادهای شستا و شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام امروز را داشتند اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات به رنج مثبت بازگردند و نمادهای فارس و رمپنا نیز بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد ۹۵ هزار میلیاردی از بازار سهام پیش‌بینی شده است و به نظر می‌رسد به این بازار توجه شود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 9850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha