هدفگذاری تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری چین و روسیه تا سال ۲۰۴۰

چین و روسیه برای رسیدن به حجم تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری یعنی بیش از دوبرابر رقم فعلی تا سال ۲۰۲۴ هدفگذاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشا تودی، دولت چین اعلام کرده حجم مبادلات مالی اش با روسیه علیرغم اینکه مبادلات مالی جهانی از شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دیده اما مبادلات این دو کشور کمتر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است در سال جاری حجم تراکنش های مالی کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش بیشتری داشته است اما مبادلات بین چین و روسیه کاهش بسیار کمتری دارد به طوری که برخی بخش ها این میزان کاهش حدود ۲ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت چین اعلام کرده که ظرفیت های بسیاری فراوانی برای همکاری دوجانبه با روسیه وجود دارد و چین به دنبال افزایش میزان واردات از روسیه  است و در تلاش است که دو کشور حجم سرمایه گذاری های خود را گسترش د هند.

بر اساس آمارهای گمرک، حجم مبادلات تجاری دو کشور چین و روسیه در ماههای ژانویه و اکتبر ۲.۳ درصد کاهش داشته اما این مبادلات در مقایسه با یکسال گذشته به بیش از ۸۸.۱۹ میلیارد دلار رسیده که پیش بینی می شود این رقم از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر برود.

حجم تجارت چین و روسیه در سالهای گذشته افزایش زیادی داشته و دو کشور در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند که همه موانع تجاری را برخواهند داشت و حتی یک هدف بسیار بزرگی را برای رسیدن به  حجم تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری که بیش از دوبرابر رقم فعلی است تا سال ۲۰۲۴ هدفگذاری کردند.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 9824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha