اتحادیه اروپا آماده تحریم‌ ترکیه است

رئیس شورای اروپا روز جمعه گفت اتحادیه اروپا آماده است به علت ادامه اقدامات یکجانبه و لفاظی‌های خصمانه ترکیه، این کشور را تحریم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل؛ شارل میشل  در نشست خبری گفت: «ما در ماه اکتبر، به سوی ترکیه دست دراز کردیم، اما با مشاهده ادامه اقدامات یکجانبه و لفاظی‌های خصمانه، ارزیابی ما مثبت نیست. ما ۱۰ دسامبر، نشستی خواهیم داشت و آماده استفاده از شیوه‌هایی که در اختیار داریم هستیم تا این اوضاع را تحریم کنیم.»
وی هشدار داد «فکر می‌کنم موش و گربه بازی باید تمام شود.»
اتحادیه اروپا ماه اکتبر به آنکارا پیشنهاد همکاری داد، اما هشدار داد چنانچه ترکیه به اقداماتی که اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل آن‌ها را محکوم کرده بود، پایان ندهد، تحریم‌هایی در انتظار این کشور خواهد بود. قرار شد تصمیم گیری درباره این تحریم‌ها در اجلاس دسامبر انجام گیرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در اجلاس اروپا در ماه اکتبر گفته بود: «اگر آنکارا به اقدامات غیرقانونی خود ادامه دهد، ما از همه ابزاری که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم.»
وی افزود: «اتحادیه اروپا مسئول تدوین تحریم‌های اقتصادی است و تحریم‌ها برای اجرا آماده اند.»
شارل میشل با ابراز تأسف گفت: «ما دستمان را دراز کردیم و پاسخ‌های آنکارا را دیدیم.»
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در آخرین نشست خود با همتایانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رفتار تهاجمی آنکارا و سیاست ترکیه در چندین بحران منطقه‌ای به ویژه در لیبی و قره باغ را محکوم کرد. آمریکا از ترکیه و این عضو ناتو خواست به «رفتار یک متحد بازگردد.»
در داخل اتحادیه اروپا، در خصوص توسل به تحریم‌ها اتفاق نظر وجود دارد. با وجود این، آلمان تاکنون مانع تصویب تحریم‌ها شده و امیدوار است «برای توسعه روابطی واقعا سازنده با ترکیه» توافق حاصل شود.
به گفته چندین مقام اروپایی «در اجلاس اروپا، تصمیم گیری‌هایی انجام خواهد گرفت، اما درباره وسعت آن‌ها هنوز تصمیم گرفته نشده است.»
یک مقام مسئول گفت: «باید دید آلمان و لهستان چه موضعی خواهند داشت.»

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 9821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha