جمع آوری اطلاعات اپلیکیشن های موبایل در چین قانونمند می‌شود

چین پیش‌نویس دستورالعملی مخصوص جمع آوری اطلاعات در ۳۸ نوع مختلف از اپلیکیشن را رونمایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، چین از پیش نویس دستورالعملی برای محدودیت گسترده جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در اپلیکیشن های موبایل رونمایی کرد. 

سازمان فضای سایبری چین این پیش نویس را منتشر کرده که ۳۸ نوع اپلیکیشن با کاربردهای مختلف از خرید آنلاین و پیام رسان گرفته تا تاکسی اینترنتی و دوچرخه اشتراکی را در برمی گیرد.

در هفته های اخیر تحقیقات دولت چین درباره بخش فناوری آن افزایش یافته است. این درحالی است که دولت ماه گذشته پیش نویس قوانین ضد انحصار مخصوص شرکت های فناوری را ارائه کرد.

سازمان فضای سایبری چین درباره حفاظت از اطلاعات و حقوق مصرف کننده اظهار نگرانی کرده اند، این درحالی است که مقامات نیز در موقعیت های مختلف اپلیکیشن ها را به دلیل سوء استفاده از اطلاعات کاربران تعلیق کرده اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: در سال های اخیر اپلیکیشن های موبایل به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند و نقشی مهم در ترویج توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته اند.  همزمان جمع آوری وسیع اطلاعات توسط اپلیکیشن ها امری رایج است و کاربران در صورت عدم توافق با شرایط نمی توانند اپ را نصب و از آن استفاده کنند.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: 9797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha