افزایش شگفت آور تعداد گیمرها در شش ماه اخیر

تحقیقات نشان می دهد که کاربران پس از شیوع ویروس کرونا به میزان قابل توجهی به بازی های رایانه ای روی آورده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پس از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن افراد در خانه‌هایشان، بیشتر مردم تصمیم گرفتند برای گذراندن زمان به بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌ها روی بیاورند. اکنون داده‌های جدید از تحقیقات NPD نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌ای طی چند ماه اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشته و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است.

به طور خلاصه باید گفت میزان کاربران بازی‌های رایانه‌ای ۷۹ درصد افزایش یافته و زمان کلی تجربه عناوین و سرگرمی‌های رایانه‌ای ۲۶ درصد رشد داشته است. طبق این تحقیقات، فروش بازی‌ها طی چند ماه گذشته ۳۳ درصد بیشتر از قبل بوده و تقریبا از هر پنج نفر در آمریکا چهار نفر طی شش ماه گذشته یک بازی رایانه‌ای را به پایان رسانده‌اند.

پرطرفدارترین بازی در دوران کرونا

پرطرفدارترین پلتفرم بازی در دوران کرونا

با وجود آن که رشد استقبال از بازی‌های رایانه‌ای در تمامی پلتفرم‌ها بالا بوده اما گوشی‌های هوشمند بیش از دیگر کنسول‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. پس از گوشی‌های تلفن همراه، کنسول‌های خانگی بیشترین رشد را داشته‌اند چرا که خانواده‌ها دنبال راه‌های جدید برای گذراندن وقت با یکدیگر هستند. بر اساس گزارش‌های NPD گروه‌های مسن‌تر که شامل افراد ۴۵ سال به بالا می‌شوند اکنون نیز به تجربه بازی‌های رایانه‌ای تمایل بیشتری دارند.

طبق تحقیقات مذکور میزان افراد بین سن‌های ۴۵ تا ۵۴ که به بازی‌های رایانه‌ای مشغول شده‌اند ۵۹ درصد افزایش داشته و میزان هزینه‌ای که برای بازی‌های رایانه‌ای انجام داده‌اند با رشد ۷۶ درصدی مواجه شده است. تعداد کاربران بین سنین ۵۵ الی ۶۴ سال نیز ۴۸ درصد افزایش داشته و آن‌ها ۷۳ درصد بیشتر از قبل برای خرید بازی‌های رایانه‌ای هزینه کرده‌اند. افرادی که سنین بیش از ۶۵ سال داشته‌اند ۲۹ درصد بیش از قبل به خرید بازی‌های رایانه‌ای پرداخته‌اند در حالی که تعداد آن‌ها با ۴۵ درصد رشد مواجه بوده است. با توجه به آن که کنسول‌های نسل جدید به تازگی وارد بازار شده‌اند انتظار می‌رود میزان کاربران و گیمرها با رشد پیوسته مواجه شود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کد خبر: 9790
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha