استادیا با سیستم عامل iOS بهینه سازی شد

شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد یک نسخه وب اپ از پلتفرم استادیا را برای سیستم عامل iOS عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شرکت گوگل اولین شرکتی است که سرویس پخش آنلاین بازی خود را تحت عنوان استادیا (Stadia) در دسترس کاربران قرار داد اما این سرویس با مشکلاتی همراه بود که شرکت گوگل با ارائه بروزرسانی‌های مختلفی ایرادات آن را برطرف کرد. از آنجایی که این سرویس به شرکت گوگل متعلق است، استادیا در عرضه اولیه خود با سیستم عامل اندروید و کامپیوتر بهینه سازی شد و کاربرانی که قصد استفاده از سیستم عامل iOS در این پلتفرم داشتند با مشکلات متعددی مواجه بودند که بزرگ‌ترین و شایع‌ترین آن‌ها عدم اجرای بازی‌ها روی این دستگاه‌ها است.

اما به تازگی شرکت گوگل اعلام کرده که سرویس Stadia به زودی روی سیستم عامل iOS در دسترس خواهد بود. شرکت گوگل اعلام که نرم افزار استادیا به صورت یک نرم افزار به خصوص روی اپ استور اضافه نخواهد شد چرا که ممکن است قوانین این پلتفرم با قوانین اپل متفاوت باشد، در عوض گوگل در حال توصعه یک برنامه وب اپ است که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

پلتفرم استادیا

عرضه نسخه PWA پلتفرم استادیا

نسخه PWA به کاربران امکان تجربه یک برنامه مبتنی بر وب را به کاربران می‌دهد و باعث می‌شود کاربران بتوانند بدون دانلود نرم افزار و صرفا با ذخیره سازی یک صفحه وب روی گوشی خود، از آن نرم افزار استفاده کنند؛ از طرفی هم گوگل می‌تواند با این کار قوانین شرکت اپل را دور بزند و هزینه‌ای اضافی به این شرکت پرداخت نکند.

هنوز شرکت گوگل زمان رسمی راه اندازی نسخه PWA استادیا را اعلام نکرده است اما این شرکت تایید کرده که نسخه بتای عمومی این سرویس از چند هفته دیگر آغاز خواهد شد. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس روی محصولات اپل باید تا زمان اعلام رسمی گوگل منتظر ماند.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 9789
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha