اپلیکیشن TikTok و WeChat مسدود می‌شود

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره نتایج اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن رسانه‌های اجتماعی TikTok و WeChat توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: انتظار دارد تلاش دونالد ترامپ برای ممنوعیت اپلیکیشن‌های TikTok و WeChat در نهایت موفقیت آمیز باشد. اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن رسانه‌های اجتماعی متعلق به چینی‌ها، به گفته دولت آمریکا به دلایل امنیت ملی است، در نتیجه احکام قضایی متوقف شده است.

علت مسدود کردن این اپلیکیشن‌ها چیست؟

کاربران WeChat و TikTok استدلال کرده‌اند که این ممنوعیت‌ها بیشتر به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از سیاست‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. اوبرایان در رویدادی در هانوی ویتنام گفت: بررسی پرونده‌های مربوط به ممنوعیت WeChat و TikTok در دادگاه ادامه دارد و دولت فدرال صبر می‌کند تا ببیند که دادگاه‌های آمریکایی در خصوص این ممنوعیت‌ها چه حکمی خواهند داد. تصور می‌کنم در نهایت تصمیم رئیس جمهور برای ممنوعیت این اپلیکیشن‌ها اجرایی شود و حتی اگر دولت هم تغییر کند، این ممنوعیت‌ها به اجرا گذاشته می‌شوند.

اپلیکیشن TikTok و WeChat مسدود می‌شود

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا که از ۲۰ ژانویه مشغول به کار می‌شود، قول داده است که خطرات امنیتی پیرامون اپلیکیشن TikTok را بررسی کند. اوبراین گفت: دولت همچنین به دنبال سایر شرکت‌های چینی دیگری که اپلیکیشن‌های محبوب در آمریکا دارند و اطلاعات زیادی از شهروندان آمریکایی جمع آوری می‌کنند را زیر نظر می‌گیرد. ما این اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کنیم و ممکن است اقداماتی در خصوص آن‌ها انجام دهیم. باید دید رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد چه اقدامی انجام گیرد.

رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ششم اوت با امضای دو فرمان جداگانه، مبادله با اپلیکیشن‌های چینی TikTok و WeChat را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرد. سرویس ویدئویی تیک تاک میان میلیون‌ها کاربر به خصوص نوجوانان آمریکایی محبوبیت دارد. وی چت ۱۹ میلیون کاربر در آمریکا و بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 9787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha