قابلیت یادگیری از طریق مشاهده به ربات ها اضافه شد

محققان موفق شدند فناوری جدیدی را به ربات‌ها اضافه کنند که امکان یادگیری از طریق مشاهده را به آن‌ها خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی دانشمندان سیستمی را طراحی کرده‌اند که باعث می‌شود ربات‌ها بتوانند صرفا با مشاهده، کار خاصی را یاد گیرند. این فناوری باعث می‌شود بتوان بدون نیاز به کد نویسی، کار خاصی را انجام دهند. برای مثال کافی است این فناوری روی رباتی نصب شود، سپس شخصی جلوی آن ربات رانندگی کند. به این ترتیب این ربات بدون نیاز به دریافت کدنویسی خاصی، شیوه درست رانندگی را فرا خواهد گرفت.

این فناوری نقص موجود در سیستم یادگیری، ایمنی و تفسیر موجود در ربات‌های فعلی را از بین می‌برد و باعث تعامل بین سنسورهای دریافت کننده تصویر و پردازش اطلاعات دریافت شده توسط آن‌ها خواهد شد. طبق اعلام دانشمندان در این فناوری از قابلیت Signal Temporal استفاده شده است و ربات از این طریق حتی توانایی آشپزی را نیز خواهد داشت.

ربات

ابعاد بسیار کوچک فناوری جدید استفاده شده در ربات‌ها

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فناوری در نوع خود برترین تکنولوژی موجود است چرا که تا پیش از این برای استفاده از یک تکنولوژی با این قابلیت، احتیاج به تعداد بسیار زیادی دریافت کننده، نمایشگر و پردازنده‌های قدرتمند بود، اما تکنولوژی جدیدی که مورد استفاده قرار گرفته است بسیار کوچک‌ بوده و روی بسیاری از ربات‌ها نصب خواهد شد.

محققان پیش از این بارها سعی کرده بودند این فناوری را راه اندازی کرده و از آن در صنایع مختلف استفاده کنند اما پروژه آن‌ها دائما با شکست مواجه می‌شد؛ یکی از مشکلاتی که سازندگان با آن مواجه بودند به قدرت استدلالی پردازنده نصب شده روی ربات‌ها مربوط می‌شد؛ در آن زمان ربات‌ها صرفا کاری را انجام می‌دادند که مشاهده کرده بودند و در صورتی که ابزار یا راه حل مورد ساتفاده آن کمی تغییر می‌کرد، از ادامه آن کار عاجز می‌‍ماندند. با این حال هنوز این فناوری به طور رسمی مورد استفاده قرار نگرفته است و باید منتظر نتایج آزمایش نهایی انجام شده روی آن بود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 9786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha