ارزش بازار IoT تا ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار می رسد

تحقیقات صورت گرفته در حوزه اینترنت اشیاء نشانگر رشد فوق العاده این فناوری تا سال ۲۰۲۵ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی اینترنت اشیاء تا پنج سال دیگر به بیش از ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید .تحقیقات بازار اتصال جهانی اینترنت اشیاء یک فرآیند بسیار دقیق است که تمامی جوانب فناوری مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این تحقیقات به کاربران و علاقه‌مندان فناوری اینترنت اشیاء و اتصال جهانی آن اطلاعات مهمی را ارائه می‌دهد تا افراد از رشد و توسعه این مسائل با خبر باشد. تلاش محققان برای ارائه این گزارش آن است که افراد درک بهتری از آینده فناوری در دنیا داشته باشند. به تازگی تیم تحقیقاتی مسئول این فرآیند گزارش جدیدی را برای اینترنت اشیاء از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ منتشر کرده که رشد فوق‌العاده این فناوری در جهان را نشان می‌دهد.

جزئیات تحقیقات اینترنت اشیاء طی سال‌های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۵

بر اساس گزارش منتشر شده، ارزش بازار اتصال جهانی اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. در این راه مواردی مانند امنیت سیستم‌های اینترنتی، قابل اعتماد بودن آن‌ها و سرعت اتصال به اینترنت بر رشد بیشتر اینترنت اشیاء تاثیر قابل توجهی دارند. به دنبال رشد روزانه فناوری اینترنت اشیاء، بسیاری از تولید کنندگان امروزه در هوشمندسازی کارخانه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند با سرعت و کیفیت بیشتری محصولات خود را به بازار جهانی عرضه کنند.

اتصال اینترنت اشیاء از چهار بخش کلیدی و مهم تشکیل می‌شود که شامل دستگاه‌ها یا حسگرها، پردازنده داده‌ها، سرویس اتصال و رابط کاربری می‌شود. با این حال یک سیستم اینترنت اشیاء می‌تواند به روش‌های مختلف چهار بخش مورد نظر را به یکدیگر وصل کند و در شرایط مختلف راهکارهای جدیدی داشته باشد. گفتنی است؛ از آن جایی که همچنان نیروی باتجربه در این حوزه بسیار کم است، رشد فناوری اینترنت اشیاء نیز سرعت کمتری دارد. پیش‌بینی می‌شود در صورت ورود افراد بیشتری به این حوزه سرعت رشد فناوری اینترنت اشیاء نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
کد خبر: 9783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha