تصمیم عجیب سازمان لیگ در اعلام برنامه مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال

با اعلام سازمان لیگ فوتسال ادامه رقابت‌های لیگ دسته دوم از تاریخ ۲۹ آذر ۹۹ برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، مرحله نخست لیگ دسته دوم با حضور ۳۶ تیم و به صورت مجتمع در اوایل مهرماه برگزار شد تا در نهایت دوازده تیم به مرحله دوم صعود کنند. پس از گسترش بیماری کرونا در سطح کشور، مرحله دوم این رقابت‌ها با تعویق چندماهه مواجه شد.

روز گذشته پس از جلسه هیئت رئیسه، سازمان لیگ برنامه مرحله دوم را اعلام کرد که با اعتراض دو باشگاه ستارگان چالوس و چیپس کامل مشهد مواجه شد.

در مرحله اول این مسابقات و در گروه دوم، مسئولین تیم چیپس کامل به حضور بازیکن ستارگان چالوس مبنی بر غیرمجاز بودن مقابل آنها معترض شدند که کمیته انضباطی نتیجه مسابقه را به سود مشهدی‌ها اعلام کرد اما پس از آن تیم ستارگان چالوس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعتراض خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کرد. در مرحله دوم این کمیته رای قبلی خود را ابطال کرد.

پس از این تصمیم، نماینده خراسان رضوی نیز معترض شد و اعتراض خود را به مرجع بالاتر یعنی کمیته استیناف ارجاع داد که در حال حاضر هیچ رایی از سوی این کمیته به باشگاه چیپس کامل صادر نشده است.

اما این پایان کار نبود و در کنار اعتراض چیپس کامل، باشگاه پدیده فیروزکوه نیز روی بازیکن ستارگان اعتراض کرد که دلیل آن مورد قبول کمیته انضباطی قرار گرفت. باشگاه ستارگان چالوس نسبت به این رای نیز اعتراضی را به کمیته استیناف ارسال کرد که در حال حاضر منتظر صادر شدن رای کمیته استیناف هستند.

بر همین اساس، در حالی که دو پرونده انضباطی در خصوص لیگ دسته دوم تکلیف مشخصی ندارد و کمیته استیناف درباره آنها رای صادر نکرده، برنامه مرحله بعدی رقابت‌ها توسط سازمان لیگ اعلام شده که نام پدیده فیروزکوه بعنوان تیم صعود کننده در آن دیده می‌شود.

به نظر می رسد مدیران سازمان لیگ درباره اعلام برنامه عجله کرده‌اند چرا که تکلیف تیم‌های چیپس کامل مشهد، ستارگان چالوس و پدیده فیروزکوه در کمیته استیناف مشخص نشده است.

آنچه که در این نوع تصمیم گیری ها واضح است، بی توجهی به حضور بخش خصوصی در فوتسال است چرا که اتخاذ چنین تصمیمی بدون اعلام رای کمیته استیناف به دو باشگاه معترض، چیزی جز دلسرد کردن را در بر نخواهد داشت و به زودی بایستی شاهد کم رنگ شدن آنها در فوتسال باشیم.

این روزها هر سه تیم پدیده فیروزکوه،  چیپس کامل مشهد و ستارگان چالوس تمرینات خود را برای حضور در مرحله دوم لیگ دسته دوم پیگیری می‌کنند. با عدم اعلام رای استیناف، آنها هزینه زیادی را هم متحمل شده‌اند که باید منتظر ماند و دید سازمان لیگ چه واکنشی به این اتفاقات نشان خواهد داد.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 9719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha