برداشت پول از صندوق توسعه ملی چقدر به بازگشت بورس کمک می‌کند؟

انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه می‌تواند یک فرصت و حتی یک تهدید باشد .با استفاده صحیح از این ظرفیت بازار سهام می تواند به روزهای اوج خود برگردد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در شرایط کنونی حقوقی‌ها به دلیل بالا بودن عرضه و ترافیکی که در صف‌های فروش است و ترسی که در بازار به وجود آمده اقدام به خرید و حمایت از سهم های خود نمی کنند و این امر امروز به وضوح قابل مشاهده بود چراکه حقوقی‌ها به‌غیر از سهم وبصادر هیچ سهمی را به میزان قابل توجهی خرید نکردند و بازار سهام در مسیر اصلاح خود همچنان در حرکت است.

امیرعلی امیرباقری؛ کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار رادار اقتصاد درمورد پیش‌بینی روند بازار سهام اظهار کرد: رفتارهای هیجانی در بورس باعث ایجاد حباب شد و اکنون زمان اصلاح قیمت ‌هاست.

امیرباقری ادامه داد: با توجه به تصمیمات حمایتی دولت، پیش‌بینی می‌شود تعادل نسبی بازار را در کوتاه مدت شاهد باشیم و همچنین شاخص کل بورس پس از این پشت‌سر گذاشتن این اصطلاح، دوباره به مسیر صعودی بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: انتظار می‌رود در میان مدت و بلند مدت بازار سهام روند طبیعی و منطقی پیش بگیرد. البته شاخص کل بورس برای عبور از این حجم معاملات به حفظ نقدینگی‌های فعلی و حتی افزایش ورود نقدینگی نیازمند است.

امیرباقری بیان کرد: دولت باید با استفاده از سیاست‌های حمایتی و ایجاد جذابیت در بازار اعتماد دوباره سرمایه‌گذاران را جلب و مانع از ورود ناگهانی و سرازیری نقدینگی به بازارهای موازی شود.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار می‌تواند یک فرصت و حتی یک تهدید باشد و بروز هر یک از ‌وجه‌های آن بستگی به چگونگی وبه‌ شرایط و زمان عرضه دارد. به‌طوری که اگر این امر با تدابیر لازم به انجام رسد موجب بازگشت بورس به روزهای طلایی خود می‌شود.

امیرباقری افزود: برای رشد قیمت ها بدون حباب سازی باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده بشود که هنوز محورهای آن مشخص نشده و این موضوع در دست بررسی است اما آنچه که مسلم است منابع حاصل از صندوق توسعه ملی نباید به یکباره وارد بازار سرمایه شود و باید طی چند مرحله به انجام برسد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: اگر این منبع مالی به‌طورکامل وارد بورس شود می‌تواند ساماندهی شرایط را از حال حاضر سخت‌تر کند و یک موج تورمی را به دنبال خود ایجاد کند.

امیرباقری گفت: البته انتقال این منبع به صندوق تثبیت بازار به یکباره نمی‌تواند بازار سرمایه را از این رو به آن رو کند و باید به آن زمان داد و به بیان دیگر وجود این وجه در میان مدت دربازار سهام کارساز است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha