ترامپ جهان را به آتش می‌کشد

روزنامه صربستانی «داناس» چاپ بلگراد در رابطه با ترور دانشمند دفاعی-هسته‌ای ایران و عملکردهای رژیم صهیونیستی و آمریکا نوشت: در حالی که "دونالد ترامپ" آماده ترک کاخ سفید است، هنوز هم می‌تواند جهان را به آتش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از برنا، روزنامه بلگرادی داناس در چاپ روز چهارشنبه اضافه کرده است: ترامپ همانند فردی که جنون آتش‌افروزی دارد، تمام کبریت‌های موجود را مصرف می‌کند و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل حاضر است با کمال میل بیش از حد فندک خود را به وی قرض دهد و در واقع خود نتانیاهو آتش را شعله‌ور می‌کند.

این روزنامه نوشت: ترور کاملا غیرمنتظره "محسن فخری‌زاده"، "فیوز انفجاری را روشن می‌کند که دامنه نظامی و سیاسی غیر قابل پیش‌بینی دارد. ایران، اسرائیل را به عنوان عامل ترور فخری‌زاده متهم کرده است، اما مقامات اسرائیلی این اتهامات را با سکوت نسبی پذیرفته یا اینکه با اظهارات چندپهلوی خود به آن چاشنی می‌زنند. اما در عین حال با کمال رضایت و خوشحالی اعلام می‌دارند که «اقدامی بسیار خوب» صورت گرفته است.

داناس که از روزنامه‌های پرتیراژ صربستان به شمار می‌رود، افزود: یک مقام رسمی اسرائیل که به نام وی اشاره نشده (طبق رویه مرسوم)، پس از این ماجرا در گفت و گویی با روزنامه مشهور آمریکایی توضیح داده که جهان باید بخاطر برطرف کردن این شرارت سپاس‌گذار دولت اسرائیل باشد.

«آیا رئیس جمهور آمریکا در پنجاه روز باقیمانده دوره ریاست جمهوری خود «بدون کبریت» مانده است؟ آیا این امکان وجود دارد که نخست وزیر اسرائیل در شکارگاه سیاسی داخلی رام شود، زیرا حتی امروز نیز دولت وی در معرض خطر سقوط قرار دارد. دلیل این امر قطعا ترور فخری‌زاده نبوده، بلکه عامل آن نزاع بین جناح‌های سیاسی در درون کشور است.»

روزنامه داناس نوشت: شاید بتوان گفت که هدف استراتژیک علنی و دراز مدت اسرائیل کارشکنی در پروژه هسته‌ای ایران است که تا حدود زیادی ناشی از اجماع ملی و ترس زیاد می‌باشد که دولت اسرائیل آن را با ترور طی ۱۰ سال گذشته و اقدامات مختلفی توسط عاملین معمولاً شناسایی نشده آرام می‌کند.

ارزیابی کارشناسان آشنا با مسائل ایران بر این است که این کشور با وجود ضربه شغلی، اخلاقی و روانی ناشی از مرگ غیر قابل جبران محسن فخری‌زاده، دارای تعداد زیادی دانشمند و کارشناس برای جایگزینی وی را تربیت کرده و می‌کند. بنابراین آینده علمی هسته‌ای ایران با این فقدان، فقط به جهت‌گیری‌های اسلامی و عقیدتی بستگی دارد.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 9691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha