گمرک بانک اطلاعاتی از کالاهای وارداتی ندارد!

دبیر کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ما می‌خواهیم این کالاها را دسته بندی کنیم که چه کسی، چه کالایی را به چه دلیلی و برای کجا وارد می‌کند؟ آیا سازندگان داخل این توانایی را دارند که بتوان از توان آن‌ها برای تولید مشابه داخلی استفاده کرد؟

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هادی بیگی‌زاده، دبیر کمیسیون انرژی مجلس، پیرامون طرح این کمیسیون برای حمایت از تولید ملی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به گفت: در جریان بررسی این مضووع باید در ابتدا متوجه می‌شدیم که به چه علت از تولید داخل حمایت جدی نمی‌شود. زمانی که کار را پیش بردیم، متوجه میب شدیم که شناسنامه‌ی خوبی از کالاهایی که وارد کشور می‌شود و همچنین کالاهای تولید داخل وجود ندارد.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که بانک اطلاعاتی و شناسنامه‌ای از کالاهای وارداتی را از طریق گمرک به دست بیاوریم. در این زمینه با وزارت صمت، وزارت نفت و سازمان گمرک رایزنی داشتیم. فعلا مرحله به مرحله جلو می‌رویم تا به جمع بندی برسیم و نتیجه را اعلام کنیم.

دبیرکمیسیون انرژی پیرامون نتیجه اولیه  بازدید از گمرک به گفت:  آنچه متوجه شدیم این است که گمرک و سایر متولیان امر، یک بانک اطلاعاتی از آنچه وارد کشور می‌شود، ندارند. ما می‌خواهیم این کالاها را دسته بندی کنیم که چه کسی، چه کالایی را به چه دلیلی و برای کجا وارد می‌کند؟ آیا سازندگان داخل این توانایی را دارند که بتوان از توان آن‌ها برای تولید مشابه داخلی استفاده کرد؟

بیگی‌زاده تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی زیرساخت‌هایی لازم دارد که یکی از آن داشتن همین بانک اطلاعاتی است. بازدید ما از گمرک به این منظور بود که ببنیم می‌توان به این موضوع دست پیدا کرد یا خیر که در این قدم به نتایج خوبی رسیدیم.

وی در پایان پیرامون موضوع قاچاق در گمرکات کشور گفت: آنچه از گفته مسئولین به دست می‌آید این است که قاچاق ورودی از مبادی رسمی در حال انجام است، اما قاچاق خروجی به هیچ وجه از این مبادی نداریم.

انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 9577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha