چین منطقه ویژه تجارت دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

چین قصد دارد یک منطقه ویژه تجارت دیجیتال در پکن ایجاد کند و این منطقه را به قطب خلاقیت در حوزه فناوری‌های تجارت آنلاین مبدل سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از CGTN، چین امیدوار است بتواند از این طریق خدمات اقتصاد دیجیتال را گسترش دهد و سهم خود را از تحولات نوظهور اقتصادی در جهان افزایش دهد.

راه اندازی این خدمات با همکاری شهرداری پکن، وزارت بازرگانی این کشور و برخی نهادهای مالی و فناوری اطلاعات دیگر در چین صورت می‌گیرد.

شیء جین پینگ رئیس جمهور چین، چهارم سپتامبر در نطقی به مناسبت افتتاح نمایشگاه بین‌المللی تجارت چین تصریح کرده بود که این کشور از توسعه فعالیت‌های اقتصاد دیجیتال پشتیبانی می‌کند. زیرا از این طریق پکن می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی خود را در مقیاسی بسیار گسترده‌تر از گذشته توسعه دهد.

منطقه تجارت ویژه دیجیتال چین در ۶ حوزه توسعه زیرساخت‌ها، صنعتی سازی دیجیتال، دیجیتال کردن صنایع، دولت دیجیتال، ارزش‌یابی داده‌ها و توسعه تبادلات تجاری دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

پکن امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از محل فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال به دست آید.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 954
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha