روحانی و نوبخت به صحن نیامدند/ قالیباف از صحن خارج شد تا نائب رئیس دوم لایحه را تحویل بگیرد

در حالی که همه ساله رسم بر این بوده است که رئیس جمهور در میانه آذر (موعد مقرر تقدیم بودجه طبق قانون اساسی) در مجلس حاضر شده و لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، امروز روحانی به دلیل رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا به مجلس نیامد و لایحه بودجه توسط حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حالی که همه ساله رسم بر این بوده است که رئیس جمهور در میانه آذر (موعد مقرر تقدیم بودجه طبق قانون اساسی) در مجلس حاضر شده و لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، امروز روحانی به دلیل رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا از حضور در مجلس سر باز زد و لایحه بودجه توسط حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

قالیباف هم که در ابتدای جلسه در مورد بودجه نطق کرده بود زمان تقدیم لایحه بودجه از صحن خارج شد تا معاون رییس جمهور لایحه را به نایب رییس دوم مجلس تحویل دهد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰در حالی امروز توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بدون هیچ دفاعی از سوی دولت به مجلس تقدیم شد که حتی نوبخت هم در این جلسه حاضر نشد!

روز گذشته اعلام شده بود که به جای روحانی، قرار است محمد باقر نوبخت این لایحه را تقدیم مجلس کند.

روحانی صبح امروز در جلسه دولت گفت: «گمانه‌زنی‌هایی ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، امّا نرفتن به مجلس صرفاً ‌به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بوده است».

لازم به ذکر است روحانی از ابتدای آغاز مجلس یازدهم فقط در مراسم تحلیف نمایندگان حضور پیدا کرد و حتی در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز حاضر نشد.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 9464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha