عرضه اولیه سهام دو زیرمجموعه بانک اقتصاد نوین

مدیرعامل بانک اقتصادنوین از عرضه اولیه سهام لیزینگ اقتصادنوین در آینده ای نزدیک و اقداماتی جهت پذیرش پرداخت نوین آرین در فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس پرس، علیرضا بلگوری با اشاره به اقدامات بانک اقتصاد نوین در رعایت الزامات ابلاغی مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید گفت: در این راستا شرکت‌هایی که امکان عرضه در بورس و فرابورس را داشتند، انتخاب شدند که با هماهنگی سازمان بورس، اقدامات لازم در جهت واگذاری سهام آنها در حال انجام و پیگیری است.

وی از انجام اقدامات اولیه پذیرش شرکت لیزینگ اقتصاد نوین خبر داد و افزود: اکنون در انتظار درج نماد و تکمیل مدارک و عرضه سهام هستیم که پیش‌بینی می کنیم در آینده نزدیک به انجام برسد. از منظر سودآوری، سود خالص و عملیاتی این شرکت در نیمه نخست سال در مقایسه با دوره مشابه قبل ۴۸ و ۵۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: مبلغ تسهیلات ارائه‌شده در حوزه خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات نیز با رشدی بالغ بر ۲۸۵ درصدی همراه شده است. این در حالی است که با وجود رشد قابل توجه تسهیلات اعطایی و شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود کسب‌وکار، نسبت معوقات به مانده تسهیلات طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل بهبود یافته است.

بلگوری درخصوص برآورد قیمت سهام لیزینگ اقتصادنوین در زمان عرضه اولیه تصریح کرد: اظهارنظر در مورد این موضوع منوط به گزارش‌های ارزش‌گذاری است، اما با توجه به وضعیت عملکردی و ارزش بازار سهم سایر شرکت‌های رقیب، قیمت واقعی سهام در زمان عرضه تفاوت قابل ملاحظه‌ای با بهای تمام‌ شده سهام داشته و سود مناسبی را برای بانک اقتصادنوین ایجاد خواهد کرد. همچنین اقداماتی در جهت پذیرش شرکت پرداخت نوین آرین از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت PSP در فرابورس انجام شده است.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 9452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha