احیای پله ای صنایع جهانی / رشد قیمت ۴۰ درصدی در انتظار محصولات شیمیایی

عضو هیات‌مدیره کارگزاری بانک مسکن معتقد است اقتصادی جهانی در حال احیای مجدد است و  به واسطه این امر قیمت های جهانی دوباره روند صعودی به خود می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ میثم باقری کوپایی اظهار داشت: در بخش ساخت و ساز ، بهبود وضعیت در بازارهای جهانی مشاهده می شود و به نظر می رسد تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی افت تولیدی که ناشی از ویروس کرونا شکل گرفته جبران شود.

وی اظهار کرد: با توجه به احیای پله ای صنایع در دنیا به نظر می رسد تقاضای نفت خام در سه ماه نخست سال آینده میلادی وضعیت بهتری داشته باشد و قیمت ها افزایش یابد. بررسی ها هم  نشان می دهد قیمت کالاها در سطح جهان که  با ریزش همراه بودند، هم اکنون به صورت آرام در حال جبران و صعود مجدد هستند.

عضو هیات‌مدیره کارگزاری بانک مسکن ادامه داد: نوسان قیمتی، بیشتر در مواد اولیه رخ داده که هم اکنون رشد خیلی خوبی را مجددا در  آنها شاهد هستیم، اتیلین (مواد اولیه پلی اتیلن)، پروپیلن (ماده اولیه پلی پروپیلن)، نفتا و سایر مواد خامی که به عنوان مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی محسوب می شوند با رشد نرخ روبرو شدند و باعث شده تا قیمت برخی محصولات وابسته هم افزایش قیمت داشته باشد.

باقری کوپایی بیان کرد: این رشد قیمت و گزارش های جهانی حاکی از آغاز یک روند صعودی قیمت است؛  به طوری که افزایش قیمت ۴۰ درصدی برای محصولات پلیمری، صنایع وابسته و شیمیایی را در پیش خواهیم داشت و لازم  است کارشناسان در تحلیل های خود به این موضوع توجه کنند.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 9446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha