نفس گیری بورس برای تداوم رشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای تداوم رشد بازار اصلاح‌های دوره‌ای لازم است و عرضه‌های معامله گران کوتاه مدت باید جمع آوری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ همایون دارابی درباره شروع بازار امروز با ریزش اظهار کرد: شاخص از کف یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد حدود ۲۵ درصد رشد کرد و تو این رشد طبیعی است که معامله گرهای کوتاه مدت تمایل به عرضه پیدا می‌کنند و بازار همه دچار یک وقفه‌ای می‌شود تا بررسی کند ورود نقدینگی جدید تداوم دارد یا خیر و بر اساس اینکه نقدینگی ورودی بر اساس قیمت‌های جدید سهام را حمایت می‌کند یا نه اقدام به تصمیم گیری می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: برای تداوم رشد بازار اصلاح‌های دوره‌ای لازم است و عرضه‌های معامله گران کوتاه مدت باید جمع آوری شود و اگر بازار توان و نقدینگی را داشته باشد که عرضه‌ها را کنترل کند می‌توان برای رشد بیشتر بازار امیدوار بود.

وی گفت: در حال حاضر شرایط بازار نسبت به گذشته بسیار خوب است به این دلیل که تمام تمرکز و نگاه معامله‌گرها به سهام‌های بنیادی و دارای شرایط مطلوب بنیادی است و امیدواریم با تحلیل بازار به جلو برود.

دارابی درباره بازگشایی پالایش یکم نیز تصریح کرد: بازگشایی روز گذشته این سهم مثبت بود، اما هنوز برای ارزیابی و تاثیرگذاری آن بر بازار زود است.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 9431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha