بانک مرکزی عامل رسوب کالاها در گمرکات و گرانی قیمت‌ها

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باوجود آنکه کالاهای بسیاری وارد کشور شدند و این اتفاق می‌توانست منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما بانک مرکزی با جلوگیری از ترخیص کالاها سبب گرانی قیمت آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، احمد مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از  رسوب کالاهای بسیار در گمرکات که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است، گفت: از آنجا که تنها مقداری از ۴ میلیون تن کالای رسوب شده در گمرکات به تازگی ترخیص شده است باید عملکرد بانک مرکزی را دلیل اصلی رسوب چند میلیون تنی کالاهای اساسی همچون خوراک دام، گندم، برنج، حبوبات و... در گمرکات دانست چراکه واردکنندگان به‌دنبال قول و تعهد بانک مرکزی این کالاها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند اما بانک مرکزی ارز آن‌ها را نمی‌دهد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از کالاها ترخیص شدند اما همین ترخیص اندک با اعتراض بانک مرکزی رو به رو شد چرا که معتقدند این کار بدون هماهنگی آن‌ها صورت گرفته است هرچند اعتراض آن‌ها غیرمنطقی و غیرقانونی است.

وی بیان کرد: باوجود آنکه کالاهای بسیاری وارد کشور شدند و این اتفاق می‌توانست منجر به کاهش قیمت‌ها شود اما بانک مرکزی با جلوگیری از ترخیص کالاها سبب گرانی قیمت آن‌ها شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کالاها سریع الفساد هستند به همین دلیل گمرکات قول داده‌اند بدون هماهنگی با بانک مرکزی هر چه سریع‌تر آن‌ها را ترخیص کنند، افزود: عدم ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات خسارات بسیاری برای  کشور به همراه دارد.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 9325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha