رضایی: ما از فوتبال واقعی و درون زمین فاصله گرفته‌ایم/ شجاعت داور حق ما را برگرداند

رحمان رضایی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان معتقد است که در ایران از فوتبال واقعی که درون زمین رقم می‌خورد، فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری تسنیم، رحمان رضایی درباره اشتباهات داوری که به ضرر تیمش رقم خورده است و یک مورد آن اخراج بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه یک دیدار هفته دوم مقابل ماشین‌سازی بود، اظهار داشت: درباره اخراج فکر می‌کنم داور خیلی عجولانه تصمیم گرفت. همه تیم‌ها و ما مربیان یک هفته کار می‌کنیم و بعد با یک تصمیم که می‌توانست بهتر و دقیق‌تر گرفته شود، زحمات‌مان هدر می‌رود. داور در ثانیه 30 بازی، بازیکن ما را اخراج کرد که فکر می‌کنم می‌توانست کمی ملایم‌تر و بهتر عمل کند. من نمی‌گویم داور به نفع ما بگیرد، اما تصمیم بادقت‌تر باعث نمی‌شد ما 98 دقیقه با 10 بازیکن بازی کنیم. در این فشردگی بازی‌ها اگر 98 دقیقه 10 نفره باشید، ریکاوری بازیکنان برای دیدار هفته بعد هم سخت‌تر می‌شود.

وی سپس درباره پنالتی گرفته شده برای پیکان در دیدار هفته سوم که داور آن را برگرداند و اینکه داور چگونه این تصمیم را گرفت، گفت: من فکر می‌کنم، در همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد، ما سعی می‌کنیم بیراهه برویم و بُعد منفی ماجرا را بزرگنمایی کنیم. شاید در نهایت داور سوتی هم نمی‌زد، اما در آن صحنه حق ما بود که داور تصمیم گرفت آن را به ما برگرداند. قرار نیست درباره حقی که به ما بازگردانده شده است، به کسی جواب پس بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: دو هفته حق ما خورده شد و مشکلی هم نیست، اما اینجا باید به داور تبریک بگوییم که شهامت و جسارت به خرج داد و تصمیمش را برگرداند. این تصمیم را هم خود داور پس از مشورت با همکارانش گرفت. نه دوربین بازدید شد، نه کسی بیرون زمین تصویری به داور نشان داد. در برخی روایت‌ها اغراق می‌شود، اما داور نه موبایلی را دید و نه دوربین تلویزیونی را. به داور تبریک می‌گویم و از او تشکر می‌کنم که حق ما را برگرداند.

رضایی درباره اینکه چه نظری درباره شلوغی نیمکت‌ها و حواشی آنها در کنار زمین دارد، گفت: بله، متأسفانه خیلی از تیم‌ها شگردشان همین شده است و امیدوارم این مسائل حل شود. همه جای دنیا هم فوتبال بازی می‌کنند، اما ما از فوتبال واقعی که درون زمین رقم می‌خورد، فاصله گرفته‌ایم. هیچ وقت نمی‌بینیم که کسی بگوید درون زمین چه نکته‌های فنی وجود داشت. این بحث‌ها و حواشی نیمکت‌ها خوب نیست و ما مربیان باید در رفتارمان تجدیدنظر کنیم و با آرام کردن نیمکت‌ها، باعث شویم داور بدون حواشی و فشار، قضاوت بهتری داشته باشد.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 9301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha