توقف سانتریفیوژها و تعطیلی کارخانه‌ها محصولات برجام است

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: قرار بود با برجام مشکلات اقتصادی ما حل و اشتغال ایجاد شود، چرخ‌های سانتریفیوژها بچرخد و همزمان کارخانه‌ها هم بچرخند، وضع کارخانه‌ها را که همه شاهدیم سانتریفیوژها هم نچرخید و متوقف شد و حتی بخشی از آنها نابود شد، اینها محصولات برجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، کیوان مرادیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در موافقت با این طرح شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشور، اظهار داشت: قطعاً این خون‌های پاک ما را در مسیرمان محکم تر و استوارتر خواهد کرد انشاالله به برکت این، شاهد توفیقات بیشتری از جمله تصمیم انقلابی که مجلس امروز خواهد گرفت باشیم.

وی افزود: نزدیک هشت سال است که کشور متوقف به بحث برجام و همچنین پروتکل الحاقی و تعهدات فراتر از سازمان است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: قرار بود با برجام مشکلات اقتصادی ما را حل و اشتغال ایجاد شود، چرخ های سانتریفیوژها بچرخد و همزمان کارخانه‌ها هم بچرخند، وضع کارخانه ها را که همه شاهدیم سانتریفیوژها هم نچرخید و متوقف شد و حتی بخشی از آنها نابود شد، اینها محصولات برجام است.

وی تصریح کرد: ‌قرار بود در برجام مناسبات بانکی ما برقرار شود و پول نفت برگردد و همچنین امنیت شهروندان ما و به ویژه دانشمندانمان تامین شود؛ این ها از ابتدایی ترین انتظارات برجام بود.

مرادیان ادامه داد: قرار بود اقتصاد ما شکوفا شود و در برجام حتی (به گفته رئیس جمهور) مشکل آب ما حل شود؛ البته ما که بعید می‌دانیم می دانستیم و می دانیم که بشود. به ما گفتند هر گونه انتقاد هم عامل اصلی به ثمر نرسیدن برجام است؛ به ما گفتند روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر به واسطه تغییر در تصویب برجام خواهیم داشت. بگویید این ضررها چه شد؟ قرار بود این پول‌ها برگردد، چه شد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: قرار بود ما در صادرات نفت مشکلی نداشته باشیم و تحریم‌های کشور به لحاظ تجارت برداشته شود تا تجار و بازرگانان ما بتوانند سهمی در بازارهای بین المللی ایفا کنند. چه انتظار داشتیم و الان چه اتفاقی افتاده که اکنون در کشور فشار و تحریم حداکثری است؟

مرادیان بیان کرد: گفتند سایه جنگ را از کشور قطع می‌کنند. آیا در غیر برجام دشمن جرأت ترور سردار سلیمانی ها و شهید فخری‌زاده‌ها را خواهد داشت؟ آیا جرات چنین کارهایی داشت؟ آیا به غیر پالس‌های غلطی و اشتباهی که مسئولان ما به دشمن می‌دهند، چنین شهامتی می‌توانست به دشمن بدهد؟

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند پاکستان ترجیح می‌دهند و اعلام می‌کنند اگر ما نان خشک بخوریم از پیشرفت در حوزه هسته‌ای دست نمی‌کشیم و امروز به مرحله‌ای رسیده که امروز در مقابل دنیا قد علم می‌کند و کسی جرات زورگویی به آن ندارد اما در کشور ما که دانشمندان و اندیشمندان و چهره‌های شاخص بسیار داریم متاسفانه می‌بینیم که بی تدبیری برخی مسئولان وادادگی غربزدگی و نگاه به خارج، کشور را با این همه چالش مواجه می‌کند.

مرادیان خاطرنشان کرد: کسانی که روی ما فشار وارد می‌کنند را ببینید؛ مانند فرانسه۸۰ درصد تولید برق شان با صنعت هسته‌ای است. همین‌ها بیشترین استفاده را دارند.

وی در خاتمه گفت: ما با هر گونه دسترسی به مراکز علمی تحقیقاتی و مصاحبه با دانشمندانمان مخالف هستیم. مهم ترین گام در طرح امروز است و در گام های بعدی باید این را تکمیل کنیم که موارد به سرعت انجام شود؛ ما آخرین فرصت ها را می‌دهیم و دولت موظف است زیر ساخت ها را  ظرف این دو ماه فراهم کند و سازمان انرژی اتمی نیز مکلف خواهد شد.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 9276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha