صدها ایمیل مدیران شرکت مایکروسافت هک شد

یک هکر با فروش اطلاعات دسترسی به صدها ایمیل متعلق به مدیران شرکت مایکروسافت تهدید امنیتی جدی برای این شرکت ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، اطلاعات ایمیل‌های سرقت شده مربوط به برخی مدیران ارشد مایکروسافت، معاونان آنها و مدیران میانی این شرکت است که بالغ بر صدها آدرس ایمیل را شامل می‌شود.

مدیران یادشده علاوه بر آمریکا در برخی کشورهای اروپایی و در شعبات مایکروسافت در این کشورها مشغول به کار هستند و تعدادی از آنها نیز مسئولیت‌هایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شرکت بر عهده دارند.

فروش اطلاعات حساب‌های ایمیل یادشده اولین بار در یک بازار زیرزمینی متعلق به هکرهای روسیه آغاز شد. قیمت هر یک از این آدرس‌های ایمیل بسته به موقعیت مدیر مالک آن از ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نوسان است.

بررسی‌های مؤسسه امنیتی KELA نشان می‌دهد سرقت اطلاعات ایمیل‌های مذکور از طریق رایانه‌هایی رخ داده که آلوده به تروجان AzorUlt بوده‌اند. این تروجان از جمله بدافزارهای مشهوری است که برای سرقت اطلاعات به کار می‌رود. اصالت برخی از این آدرس‌های ایمیل تأیید شده و مایکروسافت در حال اطلاع رسانی در این زمینه به مدیران و کارمندان خود است.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 9226
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha