انتقاد مجدد چین از آمریکا به دلیل احتمال تحریم چند شرکت

وزارت خارجه چین با انتقاد از احتمال تحریم شدن دو شرکت مهم این کشور توسط آمریکا، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در مسیر همکاری دوجانبه سنگ‌اندازی نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم آمریکا برای افزودن دو شرکت مهم چینی به لیست سیاه و تحریم‌های خود با واکنش تند دولت پکن مواجه شد.

صبح امروز بود که خبرگزاری «رویترز» در مطلبی اختصاصی مدعی شد که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد شرکت «دریایی نفت ملی چین» و شرکت «بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها» را به بهانه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی چین، به لیست سیاه خود اضافه کند.

به نوشته اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت پکن با سیاسی کردن همکاری‌های مرتبط این شرکت‌ها با نهادهای نظامی قویاََ مخالف است.

بر این اساس، این وزارتخانه همچنین ابراز امیدواری کرد آمریکا در مقابل همکاری‌های دوجانبه با چین، مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی نکند.

رویترز پیشتر نیز گزارش داده بود دولت ترامپ با تهیه لیستی از ۸۹ شرکت چینی فعال در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا، قصد دارد در آینده نزدیک دسترسی آنها به صادرات فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کند.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آن گزارش گفته بود ایالات متحده باید گسترده کردن و سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی و همچنین سرکوب شرکت‌های خارجی را متوقف کند.

چندی پیش همچنین ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، شهروندان و کمپانی‌های آمریکایی را از خرید اوراق بهادر شرکت‌های چینی را که مدعی شده بود متعلق به ارتش چین هستند، منع کرد.

بعد از آن، وزارت بازرگانی چین این اقدام را محکوم کرده و گفت پکن با فشاری که آمریکا بر شرکت‌های چینی از طریق قطع‌ سرمایه‌گذاری‌ در این کشور به بهانه امنیت ملی وارد می‌کند، مخالف است.

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 9172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha