اقتصاد دبی با وجود عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در معرض تهدید است

یک رسانه فرانسوی در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد دبی حتی باوجود عادی‌سازی روابط امارات با رژٰیم صهیونیستی همچنان در معرض تهدید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یک مجله اقتصادی فرانسوی به نام «چلنچ» در گزارشی تأکید کرد که عادی‌سازی روابط امارات با رژیم اسرائیل٬ نمی‌تواند جلوی تهدیدی را که اقتصاد دبی به‌عنوان مرکز اصلی مالی امارات متحده عربی با آن روبرو است را بگیرد.

این مجله در گزارشی تحت عنوان «دبی شهر پول‌های کثیف» نوشت که در حال حاضر اقتصاد دبی با دو چالش بزرگ روبرو شده که یکی مربوط به پیامدهای شیوع کرونا و دیگری فشارهای بین‌المللی ضد آن در راستای مبارزه با پول‌شویی است.

به گزارش مجله مذکور هرچند که توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، فعالیت‌های تجاری دبی را تقویت می‌کند؛ اما نمی‌تواند در سایه دو چالش یادشده، تأثیر مثبتی بر اقتصاد آنکه تا حد زیادی وابسته به خرده‌فروشی و مهمانی‌های مختلف است، داشته باشد.

این مجله فرانسوی در ادامه افزود که شکوفایی و توسعه امارات که ناشی از ثروت سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف است، امروز به دنبال چالش‌های تجاری بحران کرونا در معرض نابودی قرارگرفته است.

در گزارش مجله مذکور آمده که دبی که قبلاً روستای ماهیگیران بود، در عرض نیم‌قرن تبدیل به مرکز جذب ثروت‌های خاورمیانه، جنوب آسیا و آفریقا شد و درحالی‌که مقامات دبی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی (اکسپو 2020) با هدف تقویت فعالیت‌های تجاری خود بودند، این اتفاق به دلیل شیوع کرونا نیفتاد. این درحالی است که حجم بدهی‌های مستقیم دبی تا پایان ژوئن گذشته 34 میلیارد دلار بود.

مؤسسه بین‌المللی «استاندارد اند پورز» یکی از مهم‌ترین آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری در جهان نیز در جولای گذشته پیش‌بینی کرد با توجه به اینکه رتبه اعتباری دو شرکت بزرگ املاک و مستغلات دبی در معرض تهدید قرارگرفته، اقتصاد آن در سال جاری حدود 11 درصد سقوط کند.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 912
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha