قدیمی‌ترین فروشگاه‌های ژاپن در آستانه تعطیلی هستند

بحران کرونا موجب شده قدیمی ترین فروشگاه های ژاپن در آستانه تعطیلی قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، پس از سه قرن تجارت، فروشگاه بزرگ اونوما در شهر یاماگاتا در شمال ژاپن، که در شرایط وخیم مالی به سر می برد، پروسه اعلام ورشکستگی را در سال جاری آغاز کرد.

فروشگاه های بزرگ ژاپن که به دلیل سالن های غذاخوری فانتزی، وسایل لوکس، خدمات بی عیب و نقص و جاذبه های دیگر شناخته شده اند، با تغییر عادات خرید، به سمت مرگ تدریجی پیش می روند.

اکنون شیوع ویروس کرونا، درست همانطور که خرده فروشان آمریکایی مانند فروشگاه های لرد و تیلور و نیمان مارکوس را به ورشکستگی کشانده، چکش محکمی بر میخ تابوت برخی فروشگاه های منطقه ای شده است.

ماه گذشته، فروشگاه زنجیره ای ناکاگو ۱۴۶ ساله درهای آخرین فروشگاه خود را در شهر فوکوشیما، در شمال ژاپن بست در حالی که فروشگاه زنجیره ای ایزوتسویا در شهر جنوبی کیتا کیوشو، یکی از دو فروشگاه اصلی خود را تعطیل کرد.

شوهئی یاماشیتا، یک مشاور خرده فروشی که امیدوار است فروشگاه بزرگ اونوما را از طلبکاران بخرد و آن را احیا کند، گفت: همه موافقند که این موضوع بسیار ناامید کننده است، اما واقعیت این است که مردم اخیراً در این فروشگاه ها خرید نمی کنند.

امسال ، با توجه به نگرانی مصرف کنندگان از خرید و گردشگری در میان شیوع کرونا، فروش بسیار کاهش یافته است. فروش صنعت در ماه ژوئیه نسبت به سال قبل یک پنجم کاهش یافته است و سیاستگذاران نگران تعطیلی بیشتر فروشگاه ها و ورشکستگی اجتناب ناپذیر آنها هستند.

حتی قبل از مشکلات امسال، فروشگاه های بزرگ ژاپنی تلاش کرده اند تا مطابق زمانه پیش بروند و کالاهایی مانند کیمونو ۱۰ هزار دلاری و ظروف سفالی شیک را برای حفظ وضعیت خود بفروشند حتی اگر سلیقه مصرف کنندگان به سمت کالاهای غیررسمی تر سوق پیدا کرده است.

این در حالی است که مصرف کنندگان ژاپنی بیشتر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده اند.

از سال ۱۹۹۹ هم فروش در تمام صنایع و هم تعداد فروشگاه های بزرگ ۳۰ درصد کاهش یافته است. برخی از ۲۰۳ فروشگاه بزرگ ژاپن نیز با آوردن مستاجر فضای طبقات را به شدت کاهش داده اند.

فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و ملی در شهرهای بزرگ نیز از این امر مستثنی نیستند. به عنوان مثال هلدینگ ایستان میتسوکوشی، طی یک دهه گذشته چندین فروشگاه را تعطیل کرده و در مارس گفته است که فروشگاه میتسوکوشی را در سال آینده در مرکز شهر توکیو تعطیل می کند.

با این حال، این چشم انداز برای فروشگاه های منطقه ای وجود دارد و پیامدهای آن برای اقتصاد محلی آنها که قبلاً با دهه ها کاهش نرخ تورم، و مهاجرت جوانان در جستجوی مشاغل بهتر روبرو شده است، بیشترین نگرانی را ایجاد می کند.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 906
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha