وزیر بهداشت: ویروس کرونا دچار جهش‌های خاصی شده است

وزیر بهداشت با بیان این‌که رفتار ویروس کرونا متفاوت شده و دچار جهش‌های خاص شده است؛ از کاهش آمار مرگ‌ومیرهای کرونایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، سعید نمکی در استودیو سلامت وزارت بهداشت ضمن تشکر و قدردانی از همکاری ایجادشده بین مردم و مسئولین اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد کاهش مرگ‌ومیرها هستیم و امروز دومین روزی است که داریم مرگ زیر 400 نفر را تجربه می‌کنیم؛ این دستاورد گرانقدر مژده‌ای به مردم ایران است زیرا سازمان‌های علمی بین‌المللی برآورد کرده بودند که میزان مرگ‌های ما به حدود 800 تا هزار خواهد رسید و مانند این مسئله را برای کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه پیش‌بینی کرده بودند که برای آنها درست از آب درآمد اما مؤلفه‌ای که ما توانستیم از آن برای کاهش مرگ‌ومیر کرونایی کمک بگیریم، همکاری مردم و دستگاه‌ها در سازمان بسیج، هلال احمر، بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان در بخش سرپایی بوده است.

وی افزود: من از مردم عزیز تقاضا می‌کنم که این آمار را عادی‌انگاری محسوب نکنند و اگر به آن سمت برویم که این کاهش آمار را عادی‌انگاری کرونا بدانیم، از گوشه‌های این زمین در دقیقه 90 گل می‌خوریم.

وزیر بهداشت گفت: رفتار ویروس کرونا متفاوت شده و دچار جهش‌های خاص شده است و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه‌های قبل است و نباید زحمات و تلاش همکاران ما به دست فراموشی سپرده شود.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 9041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha