گروه خودرو بهترین سهم‌ بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت کنونی این بازار به مثبت بودن روند کلی آن اشاره کرد و سهام شرکت‌هایی از جمله خودرویی‌ها را از بهترین سهم‌های این روز بازار سرمایه دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ تنها یک قدم مانده تا شاخص کل بازار سرمایه وارد کانال جدید یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شود، خبری که نشان می‌دهد این بازار حالش خوب است و نبض تالار شیشه‌ای هنوز هم با هیجان و قدرت می‌زند. روز گذشته با اینکه خبر شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، محسن فخری زاده روی جو بازار تأثیر گذاشته بود اما بازار سرمایه رنگ خود به خود ندید و دور از وضعیت قرمز و با حالی خوش به کار خود ادامه داد تا سهامداران را بیش از پیش به این بازار امیدوار کند. البته ترور دانشمند کشور چندان بی‌اثر هم نبود چراکه پیش‌گشایش روز گذشته بازار با تشکیل صفوف فروش سنگین ضربه‌ای به این بازار زد و نبضش را گرفت ولی این روند ادامه‌دار نبود و افزایش نرخ دلار باعث روی آوردن خریداران سهام به سمت سهم‌های دلاری شد.

در هر صورت، شاخص کل بازار سهام، دیروز تا ارتفاع یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی پرواز کرد و باعث شد تا دلگرمی سهامداران نسبت به قبل بیشتر شود و پول‌های بیشتری به سمت صنایع مختلف در بازار سرمایه سرازیر شود زیرا معاملات دیروز حاکی از آن بود که معاملات تا ۲۲ هزار میلیارد تومان هم پیش رفت. به گفته کارشناسان بازار سرمایه بی مشتری ماندن دلارهای بازار آزاد، کاهش علاقه مردم به خریداری سکه و طلا و از همه مهم‌تر ریزش قیمت طلای جهانی و ورو آن به کانال هزار و ۷۰۰ دلاری باعث شده است که امیدواری به بورس افزایش پیدا کند. از طرفی، بالا رفتن قیمت نفت در جهان هم باعث شده است که سهم شرکت‌های پالایشی با استقبال خوبی روبه‌رو شوند و این شرکت‌ها حاشیه سود خوبی را در سهام خود داشته باشند.

ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سرمایه در این باره گفت: بازار در حالت کلی دارای وضعیتی مثبت است و دیروز هم شاخص کل بورس تا یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی افزایش یافت و در کل، به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک شده است.

وی افزود: با این وجود، ممکن است که شاخص روی مروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی مقاومتی روانی داشته باشد اما رشد کم‌سرعت روز گذشته هم به دلیل جو روانی بود که در اثر خبر ترور دانشمند هسته‌ای کشور به وجود آمد ولی در کل به دلیل اینکه دلار مختصری رشد در بازار آزاد نشان داد و حدود ۶۰۰ تومان در بازار افزایش قیمت داشت، باعث شد که بازار به سمت سهم‌های دلاری حرکت کند و به صورت خفیف سرمایه‌گذاران روی خود را از سهم‌های غیر دلاری بازگرداندند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سهم‌های لیدری مانند «ایران خودرو» و «سایپا» و به تبع آن سهام بانکی‌ها در صف فروش قرار گرفتند ولی با توجه به خریدهای خوبی که در ساعاتی روی سهم خودرویی‌ها و بانکی‌ها شد، دوباره بازار به سمت همین سهم‌های لیدر حرکت خواهد کرد و در این میان، سهم‌های غیر دلاری هم در معرض خرید قرار خواهند گرفت.

شهرآبادی با اشاره به اینکه بعید است کشور ما در این شرایط به جریان ترور دانشمند هسته‌ای واکنش نشان دهد، در راستای تحلیل بازار سرمایه در روز جاری گفت: به نظر می‌رسد تنش دلاری در بازار در همین مرحله ساکت خواهد شد و بازار سرمایه دوباره به سمت بازارهای غیر دلاری باز خواهد گشت و در یکشنبه، شاخص کل این بازار مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم رد خواهد کرد.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 8953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha