مرغ و روغن همچنان در صدر اولویت‌های بازرسی

کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد: نهاده‌های دامی، لبنیات، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی و سیمان پنج کالای اولویت‌دار برای بازرسی در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه قرار دارند.

به گزارش گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در راستای تعیین کالاهای اولویت‌دار به صورت هفتگی، برای هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه نیز کارگروه تنظیم بازار اقدام به تعیین کالاهای اولویت‌دار کرد که نهاده های‌دامی، لبنیات، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی و سیمان پنج کالای صدر لیست بازرسی تعیین شده اند.

با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال، موضوع اولویت های بازرسی بر کالاها و خدماتی متمرکز شده است که سهم بیشتری در سبد مصرفی خانوار پیدا می کنند.

سازمان های مسوول در کنار نظارت و بازرسی های معمول، باید تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاه های مرتبط به کالاها و خدمات اولویت‌دار تعیین شده معطوف کنند و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار می دهند.

سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آماده دریافت هرگونه گزارش و شکایات مردمی از جمله حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیرصنفی در خصوص کالاهای اولویت دار اعلام شده مورد توجه قرار دارد. به همین منظور سامانه تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری آماده دریافت گزارش های مردمی هستند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.

در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال می‌شد.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 8951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha